05 mars 2010

Än så är det vinter

Idag kom jag ut i solen tack vare Soffie som ville att vi skulle ses och gå en promenad. Det var -12 i morse och -9 när vi gick ut... Vi gick bort till 4H-gården och där finns det mycket djur...

"Tänk när det blir sommar och grönt och saftigt gräs i hagen istället för en massa snö..."
Jahaja...det är så de tänker när de ser mig...
"Spinn, spinn, katten min, ännu är stjärnor tända, låt ej sorgen få ta ditt sinn, lek med din ullgarnsända.." (ur Stefan Demerts Katten och andra visor)

Undrar om det är varmast högst upp i ett träd eftersom skator alltid sitter där? Eller tycker dom bara om att ha bra utsikt?
Och här är det oidentifierade spår i snön...! Liten råtta kanske? Ekorre? I don´t know...

För övrigt anser jag att vintern kan rasa ut nu...

3 kommentarer:

Inanna sa...

Vad roligt att gå bort till 4h gården! där har inte jag varit sedan jag var liten. :) Nostalgi!!

mimmi sa...

Men va roligt att få gå ner till ¤ h - det var ett bra tag sedan jag har varit där :)
Det blev också mysiga bilder ser jag :) Idag har vi ju haft rena våren ju .. så visst är vintern snart slut :)
hm .. jag skall nog vara tyst ö. för så fort man har sagt något sånt ... så brukar det bli tvärtom
kram

soffie sa...

Tack för en härlig promenad i det underbara vädret men nu vill vi ha värme,
Fina bilderna blev,
Kram å go kväll