27 mars 2010

Dagens fågel

Vinterns bananskal...undrar om jag får syn på den "skyldige" i år?
Och vårfåglarna fortsätter att anlända. Vad tofsvipor äter vet jag inte...?
De nya husen på Zakrisdalsudden börjar bli klara för inflyttning. Så också nya holkar i skogen! Hoppas det kommer någon hugad spekulant och vill bo granne med människorna...
Det såg riktigt inbjudande ut! "Då sova vi alla på granrisbädd, och drömma om bleka mör, och snarka och vända oss manligt och lugnt medan elden falnar och dör..." (Dan Andersson)
Och här ser man inte en kotte! ;) Eller hur?

7 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Ja mycket e det som dyker upp nu när snön försvinner så sakteliga..här i Sennan regnar det VÅRregn för fulla muggar..
Må så gått..Maria

mimmi sa...

ha ha .. jag ser en kotte ;)
Ja det var väldigt vilken pris skillnad det var på de husen :D
Som du kan se .. om du tittar ut nu .. så har det blivit lite problem med min foto promenad just nu .
kram :)

Vetgirig sa...

När vaknar myror till liv........är det när det blir + grader dygnet runt?
Vet du.........:-)

mimmi sa...

Kan du tänka dig !!!! jag kom UT idag ändå :)
det var härligt att komma ut och få se lite annat igen :)
kram

AnnaKK sa...

Nä, inte en kotte - men två!? :-)

Flinar gott åt ditt bostadsreportage! :-D

Men nu får det ju snart räcka med vårfåglar hos dej...! Dela med dej lite till övriga landet också, tack!!! ;-) Jag har verkligen synat åkrarna jag kör förbi om dagarna nu, men inte minsta lilla skymt av någon tofsvipa... Och fortfarande varken starar eller sädesärlor... Fuskigt!!! <:-)

Anonym sa...

Joho jag såg minsann en kotte, haha!

Ja vilka villor det byggs, vi var och kollade på visningen..snyggt med dyrt!

Ha en fin söndag, kramen Ninni

AnnaKK sa...

Idag har det äntligen hänt:

Jag har sett STARAR!!! 8-D