13 mars 2010

Godmorgon!

Mmmm...frukost är gott! Havreringar med rostade pumpafrön, plommonsylt och sen kaffe och en sån här smörgås. Sen är jag mätt i många timmar! :) Och ett korsord förstås, mitt Mästarkryss är löst och inskickat, så jag fick köpa Allers, de har bra kryss också. Annars blir abstinensen för svår innan nästa M-kryss kommer (i slutet av Mars) :D 
Alfalfafrön (Blålusern) är rika på proteiner och vitamin C, K, B2, B12 och E-vitamin och är också mineralrika. Om de står i ljuset och blir gröna bildas karoten som omvandlas till Vitamin A i kroppen. Det gäller bara att komma ihåg att skölja dom varje dag tills de börjar bli groddiga. Sen kan man förvara dom i kylen i en burk!

Här är det just nu soligt men ganska blåsigt, men på balkongen är det lä och riktigt skönt. Det blir nog en kopp kaffe där ute sen, jag har ju sällskap av min rabarber som är riktigt pratsjuk efter att ha varit nerfryst hela vintern ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men va trevligt att prata med en rabarber..har jag aldrig gjort..hihi!

Frukost har jag inte fått nån ännu trots att jag varit vaken i timmar..inte varit hungrig än!

Ha en ljuvlig dag i solen..kramelikram Ninni

mimmi sa...

då är det nog bäst att du pratar lite med dom :).. men akta dig så de inte tjatar öronen av dig :)
jag gillar också att lösa korsord .. jag brukar köpa expressens bilaga det är bra korsord i den också :)
Jag vet inte om jag vill äta sånt till frukost ;) det ser lite för slingrigt för min smak :)
ja det blåser jätte mycket ute just nu
kram

AnnaKK sa...

Hoppas du och rabarbern fick en trevlig kaffestund i solskenet på balkongen!? :-)

Här blev det minsann också soligt och grannt fram på dagen - det trodde jag verkligen inte att det skulle bli så grått och kallt som det var i morse. GLAD fortfarande över detta!!! :-D

vårpåverkad sa...

Våren suuuuuuuuuuuuuuger!
Sol och klarblå himmel, gu va gött.
Rabarberprat, lyssna väl och instäm i allt vad plantan förtäljer om sin svåra vintertid i hinken för att du ska kunna få
en god skörd............:-)

mammakero sa...

Vad gott det såg ut! Särskilt den nedersta närbilden!!

Anonym sa...

Det ser gott och fräscht ut:) /Ninna / persiljeland.blogg.se /