21 mars 2010

Balkongnostalgi

Det var visst en del snö för precis ett år sen också...men inte lika mycket som i år! Men nu är den på väg att försvinna även om vinterguden gjorde sitt bästa idag för att behålla den ett tag, genom att vårstäda himlen och skaka sitt duntäcke över oss så det snöade flingor stora som lappvantar! Men snön var blöt och la sig inte på gator och torg som tur var. Och nu skiner solen! :)
Ja, så här fin var min gräslök förra våren...men i år har jag ingen! Antingen har hela krukan blivit bortrövad från balkongen (av Bananätaren?) under vintern eller så kom den bort  kastades den. Men min egyptiska luftlök har övervintrat. Inne visserligen, men det står en kruka kvar ute också, det blir spännande att se vad som har klarat denna fimbulvintern! Jag skulle vilja ha ett hav av kryddväxter på balkongen i år...mmm...färsk basilika är ju så gott.

Nu ska jag snart cykla ner till stan och bli bjuden på middag! Sen blir det årsmöte på Café August...så det är tur att det har slutat snöa!

5 kommentarer:

Monica sa...

Jasså var det såpass med snö förra året vid denna tiden - man glömmer lätt. Riktigt "Påskväder" i dag, men gött det inte lägger sig i alla fall.

Hoppas du har en fin söndag

Kram

Pialotta sa...

Ja du, kryddor har jag alltid odling på Balkongen.. Kan inte va utan Basilika, gräslök, dill, persilja mm mm Tomatplanta är ett annat måste.. snart är det dags.. ska bli så ljuvligt gott:)

Klart du ska va med på min musikfototema.. hur kul som helst.. det finns ju massor av allting .. Mina tankar är att det blir en salig blandning av musikord som var och en får tolka som den vill:)
ha de fint.. tappa inte händerna från cykelhandtagen nu då;)

soffie sa...

oj vilken solig kväll det blev tillslut,Ha en trevlig kväll

Ulla sa...

Jag är lite spänd på att se om mina lavendel kan ha klarat vintern

B-lös sa...

Idag en ny dag............kanske har du fått nya gröna skott på
din balkong........alltså i krukväxter!