04 mars 2010

Äntligen cykel!

Tjoho! Jag cyklade till Ikea idag! Cykeln tyckte nog det var roligt att komma ut och få lite luft, fast det gick trögt ibland, det var längesen jag cyklade nu. Jag hade tänkt köpa några ramar bara...
Bäst att hålla sig till den rätta vägen!
Här borde det finnas en ram till mitt 15x20-kort. Men nejdå...inte fanns det någon sådan. Men det finns ju lite annat smått och gott på Ikea...
Doftljus är aldrig fel! Det här luktar sommar och bär...
Burkar är också bra att ha i köket! Jag har ju en del riktigt gamla, hoppas de kan samsas med de här nykomlingarna nu då och inte ska visa dom "var i skåpet dom ska stå" ;)
Det är tur att det är plogat iaf..Farbart på de flesta ställena, fast jag fick hoppa av och leda cykeln vid övergångsställena, där var det stora vallar. Huvudsak är väl att bilarna får åka på sina fina rena asfaltvägar kan jag tänka. Fast jag fuskade lite och cyklade där med ibland.. :D Ramjakten går dock vidare...

6 kommentarer:

mimmi sa...

Se där :) har du varit ute med cykeln :)Ja den behövde nog komma ut igen .
Men var det inte kallt att cykla när det blåsta så iskalla vindar?
jag har inte varit ute på någon promenad idag ..min rygg sa nej..men det kommer ju flera dager :)
kram

Maria Thorbjörnsson sa...

Att få ut cykeln e något jag verkligen längtar efter..den har stått still sedan november..har nog inte låtit bli att cykla så länge på länge...läste om gamla yrken i förra inlägget..kul bok
Så må så gått..Maria

Anonym sa...

Starkt gjort att cykla. Och starkt gjort att handla på IKEA. Jag blir trött bara jag tänker på det. Fast var på Åhléns idag för att slå död på lite tid över. Och givetis blev det ett mjukisdjur till lille Frankie. Att lämna över vid nästa Stockholmsbesök.

PS Din blogg är jättefin nu. Önskar jag hade lite tålamod att göra om min. Men den får vara.
Kramar/Kaj

AnnaKK sa...

Först cykla, och sedan fota inne på IKEA - vilken dag!! :-D

Jag var och handlade på MAXI idag, och funderade faktiskt på hur det skulle vara att smyga upp kameran och ta några bilder. Men jag vågade inte!!! ;-) Dels har de väl övervakningskameror, och dels känner jag vissa i personalen lite för väl för att vilja riskera att bli påkommen. <:-)


Det är helt lustigt med ramar numera - det finns ju för sjutton inga som passar till nåt!?! :-/ Iallafall inte till mina foton... Man skulle kanske starta upp en ramverkstad!? :-D

AnnaKK sa...

Svar: Det är li-i-ite svårt att få en systemkamera att ens likna en mobil...? ;-)

Det finns onekligen gånger då jag hade önskat att jag hade en mobil med hyfsad kamera i! :-) Eller en väldigt liten och smidig kompaktkamera... Inte ens min "kompaktis" tror jag nån skulle ta för en mobil om jag drog fram den inne i en affär... <:-) Men jag blev ändå väldans sugen på att testa nån gång! :-D

soffie sa...

hoppas du hittar den där ramen,
Kul med IKEA där hittar man alltid massa smått å gott,
Ses imorrn:)