20 mars 2010

Stan e full av vatten(läckor)

Som många vet så har vi haft en vattenläcka här i Karlstad! Det är då man börjar tänka efter hur viktigt det är med en fungerande infrastruktur och jag är innerligt tacksam för att vi som oftast har både vatten och el dygnet runt. Men efter ett par timmar var den tydligen lagad fast kommunen uppmanar oss att koka vattnet och att inte slösa! Så jag har skjutit upp min tvättid till måndag...man är väl en god medborgare. Och så ska jag dricka lite vin ikväll, i stället för vatten ;)
Tankbil på torget där man kunde hämta vatten om man ville! Fast Milko...gör inte dom mjölk? Man kanske kunde hämta mjölk till kaffet? :D
Här under bron börjar vintern släppa greppet så sakteliga...
Min doftranka har slagit ut sina parfymknoppar! Det doftar ljuvligt...
Skatan passade på att bada...och tur var väl det, för redan nu är den pölen borta!

(klicka på bilderna så blir dom större. Om ni vill ;)

5 kommentarer:

AnnaKK sa...

Hejsan!

Jag hörde om den där läckan - de sa nåt på kvällen igår om att vattnet var tillbaka, men att det inte var drickbart... Hoppas att det inte dröjer allt för länge innan de får rätt på det igen.

Igår såg jag massor av fåglar (mest måsar, gäss och svanar) som badade i smältvatten på de gigantiska åkrarna som omgärdar Kristianstad. :-) Måste vara skönt för dem att äntligen kunna bada "på riktigt" igen!?

Anonym sa...

Vi glömde koka vattnet till kaffet..men bryggaren kommer upp i 94 grader så vi dör nog inte.

Jag ska tvätta idag kan inte vänta längre jag drunknar i smutstvätt.

Fy vilka fula kaktusar..varför sätta på fula eterneller..så urbota fånigt.
Kanske vi var på Plantagen samtidigt igår??

Tänkte precis som du när jag såg Milkobilen igår på Skoghall..haha

Ha en fin söndag, kramen

soffie sa...

japp nu får man koka vattnet då innan man dricker det,
Bra att du tog vin istället för vatten klokt gjort;)
ha en mysig söndag i snön:(

A home far away sa...

Hihi ja du gör ju en medborgelig insats som dricker vin istället för vatten, helt klart:)

Ha en underbar söndag!
Kram Gunilla i Singapore

Anonym sa...

Din blogg blir finare och finare. Har försökt importera photoscape till min nya macbook men det skiter sig? Bra idé det där med vin förresten. Vi hade inga problem med vattnet även om vi fyllde en hink för säkerhets skull.