30 december 2009

Attcho! Snörvel...


Gött väder ute att vara inne i, sa min mamma ofta. Och jag håller med nu. Det är för kallt att vara ute. (-17 här) Men vackert. Så jag nöjer mig med att fota från insidan av fönstret. Det där som liksom gnistrar är snö/frost som far omkring lite. Men det är vackert när det är ljumma ljusa sommarkvällar också, med dimslöjor som dansar kring på ängarna och näktergalen gal nästan dygnet runt...suck...eja vore jag där!

Tror jag den här tänker...

Om grannens katt har vita morrhår annars också vet jag inte...eller om det är rimfrost!
För övrigt har jag blivit förkyld...det är väl ett straff för att jag haaatar vintern. Nej, jag brukar nästan alltid bli förkyld vid den här tiden, runt jul. Nu klarade jag mig hela julhelgen medans sambon var förkyld. Han delade tydligen med sig av detta och nu sitter jag här och snorar, så min nyårsfest blev jag snuvad på. Vi hade tänkt att haft några vänner här och spelat spel och ätit gott, men det är inte kul när man inte är kry, även om jag inte är jättesjuk. Jag kollade tempen nyss..kände mig varm...36, 8, hm...nä, det är nog inte feber! :D

4 kommentarer:

mimmi sa...

Ha ha .. ja undra vad den katten tänker på nu :) och som du skrev .. vilka morrhår :) en riktig mustasch har den ju :) hoppas du blir frisk fort nu .. så du är pigg och alert när ni skall åka till ett varmt och soligt land :)
kram

soffie sa...

oj är verkligen den termometern rätt tro?
Krya på dej nu å va gött att bara va inne för hua va kallt det är,tog mej en runda förut å jag hatar verkligen då näsan fryser ihop när man andas,
hihi va söt katten är att den inte går in då det är så kallt,
må gott å krya på dej nu

EVA / whiskyochchampagne sa...

Ha ett UNDERBART GOTT SLUT och ett FANTASTISKT GOTT NYTT ÅR !!!

***
KRAAAM EVA

:)

SnöTrollet sa...

Det är väl kylan ute som håller ner din temperatur! Här innte är det 2 grader kallare än vanligt så om det är så hos dig med har du minst 38,8. Krya på dig!