18 december 2009

Kallt är det!


Ja, vad är det som händer egentligen...? Och var är renarna? Parkerade på Åhlenstaket kanske?
Riktig hund! Solade sig i skylten...

Ja, det ser gott ut! Nu blir jag sugen själv...Men det är ju inte riktiga bakelser...bara virkade! Jag hittade engelska "recept" på nätet och det var inte så svårt att räkna ut hur det skulle vara, trots att min engelska inte är den bästa (men min virkiska är det! ;) Nu ska jag försöka mig på chokladglasyr..hmm...Sen köpte jag en härva med garn på stan idag. Jag trodde det skulle vara lätt att nysta upp den, men vad jag svor och slet...till sist klippte jag av garnet på en massa ställen och så fick det bli en massa smånystan :D Men det går ju bra det med, jag ska ju bara ha det till mindre saker i taget, typ jordgubbar eller nåt!

Chokladbakelse med jordgubbar och vispgrädde! Och en cupcake och något de kallar för orieos eller nåt på virkbloggarna..tycker det ser ut som vanliga chokladkakor med fyllning...

Nej nu blir det kaffe! Och en pepparkakskryddemuffin! :D

6 kommentarer:

Frid i juletid sa...

Herrejösses vilken proffsvirkning!
När kommer massproduktionen igång....billig arbetskraft finns i Västra Götaland har jag hört....*S*

Idag handlat julklappar med mycket gammal mor men ej på Åhlens. Allt förflöt gott, förutom en kund som stod i kassan och ville få betala bums. Hon blev vansinnig när vår expedit inte genast ilade till kassan och kunden slängde ifrån sig sina tänkta inköp och rusade därifrån.Frid i juletid.....hm...vänta på sin tur verkar avlägset för somliga.

Nu lockas jag av en dammsugare men tyvärr är den virkad!

mimmi sa...

Det blev ju kanon snyggt det du har virkat .. och jag blev också godis sugen när jag tittade på dom :) de såg väldigt goda ut :)
vart i hela fridens namn hittade du den hunden :) det var en jätte bra bild som man nog inte får se igen :)
Tur att du har ögonen med dig så man fick se dessa bilder :)
kram :)
Ps ja det är jätte roligt att jag har dessa fåglar så nära .. nu när det är över 11 grader kallt ute ;)

Amanda sa...

Så UNDERBART fina!
Snart har du en hel kakburk full ... Som denna.
http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=28792594
Tycker att du som är så duktig borde kunna göra klassiska svenska ballerina också!
Jag kan lukta mig till en miniutställning snart ...

mammakero sa...

Urläckra bakelser och kakor du virkat! Du är duktig du!
Skumtomtar eller bara skumma tomtar?! HAHA!!

AnnaKK sa...

Nä, såna små mästerverk du har knåpat ihop nu igen! Fikasugen är väl bara förnamnet på vad man blir när man ser dem!! :-)~

Svart tomte...? Tja, allt för att inte framstå som främlingsfientlig, antar jag... <:-) Kan han tänkas vara muslim också, kanske, och använda balkongen som alternativ minaret...?

soffie sa...

wow va du kan ser ju riktigt mumsigt ut!
Ha en toppendag här doftar mitt kök just nu av Jansson mm det är jul för mig det,
hehe bra bilder på tomten å va hunden har det mysigt där:O)