04 december 2009

Ute faller....regn!


Jag köpte en amaryllislök för ca två veckor sen (det var halva priset) och satte den, nu kommer det en liiiiten knopp, hurra, hurra!

Mitt lagra-morötter-i-kyllåda-projekt har lagts på is...Lådan tålde inte minusgrader, morötterna var stelfrusna (hmm...). Men de gick att tina upp igår och skala och använda! Nu är lådan tillbaka på balkongen, det är ju plusgrader nu så de ska väl tåla att stå där ett tag till :D

Blåmesarna är i full gång iaf...tuffa små jäklar...slåss och har sig.


Min lilla sköldpadda fick en mindre kompis...som nu är bortadopterad! Mönstret finns i Mia Bengtssons bok "Virka amigurumi" där det också finns mönster till en virkad morot (!) Kanske ska jag virka små fodral till mina morötter så de slipper frysa :D

12 kommentarer:

EVA / whiskyochchampagne sa...

Åhhh så fint med amaryllis ! Hade jämt såna förr men maken tål inte så mycket i blomväg, så det får vara...men vackert är det !

Ha en härlig helg !

***
KRAAAM EVA

:)

Prosit sa...

God morgon

Atjhoooooooooooo, ligger inne med världens förkylning. Inte kul.
:-(((((

Förslag vad dina minivirkningar kan användas till -jo, att ha i nyckelringen som dekoration!
Har du satt "nålen" i min docka?

Ha en go helg!

Ulla sa...

...små fodral till mörrötterna *hahaha*..du är väl inte lite rolig.

soffie sa...

wow va fint du virkat va duktig du är,
säljer du sånna eller gör du dem enbart för eget bruk,
När vi va på Laganas stranden såg vi skäldpaddorna men stranden va avspärrad för de hade sina ägg där då,
Vi va ute med en trampbåt å då kom det en sköldpadda å simmade brevid oss,coolt,Visste inte attd en va den längsta i Europa tack för det vetandet,
Ha det bra i rusket

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Ja, tänk vad söta morötterna skulle bli i virkade fodral - och varma och goa! :-D

Man skulle knappt tro att så små fåglar som blåmesarna kan vara så stöddiga som de faktiskt är - fågelvärldens motsvarighet till hundvärldens terriers, kanske!? :-)

Nähä... Jag skulle egentligen laga middag nu, men hur det nu gick till så fastnade jag här vid datorn istället. "Skulle bara..." nåt som max skulle ta två minuter - men det tog väl minst 20... Hm!

Ha en fin fortsättning på dagen! :-)

mimmi sa...

Visst har vi fått plusgrader igen .. tyvärr .. för det var så fint ett par dager .. och självklart var jag inne i en lägenhet och städa då .. och nu när allt är klart så regnar det igen ..men det kanske är bra .. för just nu hart min rygg pajat så jag kan inte gå ut ändå .
ha en fin lördag

mammakero sa...

Blåmesar är verkligen inga mesiga fåglar, trots att de nästan är minst av alla! Härligt med fågellivet utanför fönstrena! Virkade överdrag till morötterna, så att de inte fryser... HAHA Låter ju bra tänkt...!!

Ulla sa...

Godmorgon! Jag "fuskade" med min amaryllis. Den hade en stor knopp när jag köpte den, för jag ville ha den blommande till 1:a advent. För tillfället blommar den med fyra klockor och tre är på väg. Denb räcker nog inte till jul, men jag köper väl en ny isf. Ha en go söndag!

AnnaKK sa...

Kikar in och önskar dej en trevlig andra advent! :-)

Anonym sa...

En sån där liten sköldis skulle jag vilja ha.. som den grön och vita.. den till höger...

Har du lust??

Kram Pys som inte kan virka..

Anonym sa...

Jag har lärt mig virka.. vill du skicka beskrivningen av den lilla sköldpaddan till mig.. så blir jag glad.. sänd ett mail så får du adressen hem till mig...

Kram Pys..

vem_e_vimsig@yahoo.com

Anonym sa...

Jag har lärt mig virka.. vill du skicka beskrivningen av den lilla sköldpaddan till mig.. så blir jag glad.. sänd ett mail så får du adressen hem till mig...

Kram Pys..

vem_e_vimsig@yahoo.com