19 december 2009

Bara -4 ute!


Bananrepubliken Bellevue...nytt skal på banan...efter att det hade snöat!

Här har jag vänt på bilden, jag tycker det ser ut som ett hjärta!

Dramatisk himmel över Vänern! Solen kämpar för att komma igenom molnen här! Och under molnkanten kan man skymta vindsnurrorna som är utplacerade mitt i sjön!

Ingen is på Vänern än! Bara lite i kanterna...och det kan gott räcka :D

Alltså chiwawor (chichauor?)(chicwawour?) Hur i helsike stavar man till det? Och varför vill två killar gå omkring med såna här små rosa modemonster i koppel? :D Pälskragar och grejer hade dom. Hundarna alltså. Det kanske är deras flickvänners små vovvar...men jag vet inte!

Saker i skogen...

7 kommentarer:

Pialotta igen sa...

Ni har snö ni oxså ser jag:-) Vi me fast jag bor i syd;-)

Bananlös sa...

Go morgon!

Vilken dramatisk himmel, kom att tänka på Tor och Odin.
Dom är ursprungligen sumeriska gudar! Va............importerade!
Nytt bananskal, det måste vara någon i ditt område som vet att du jagar bananälskaren. Kan det vara en kvinna...hm, en ny pusselbit?

soffie sa...

å tänk att det där bananskalen är där jämt,hmm vem tusan kan det va?
jättefina bilder,
ha en goo å mysig dag å guu va gött du sticker snart till värmen du,underbart

mammakero sa...

HAHA!! Bananmannen har slagit till!
Det är nästan löjligt med de där små hundarnas ägare! (Jag vill inte ens försöka stava till det namnet...) Att klä dom i kläder är överdrivet. En hund är en hund...
Vackra bilder och speciellt den dramatiska himlen!

AnnaKK sa...

Åh, det ser kallt ut vid sjön trots beskedliga minus fyra! Kan tänka mej att det är blåsigt där, eftersom det finns vindkraftverk?

Ja, hur stavar man egentligen till de där småhundarna...? Chihuahua, tror jag! Om man bara ser bokstäverna begriper man inte hur det ska uttalas, och hör man det sägas begriper man ännu mindre hur det ska stavas! :-D Och hur, för att inte säga varför, de ska kläs är ta mej tusan fullständigt obegripligt!?! Men, men... <:-)

DNA-strängen är väl inte från skogen, utan från bananskalet - får jag hoppas! För nu vill jag faktiskt snart veta vem bananätare är!!! :-D

mimmi sa...

Woow .. vilken bild på himlen .. den var ju kanon :) där fick du till det kanon bra :) Du hittar många fina saker i skogen du :)
många kramar :)

Ulla sa...

Vilken underbar himmel du visar! Man kan ju inte bli annat än...liiite rädd. Fast bara liiite
...och du det är konstigt så mycket konstigt man kan hitta i skogen