14 december 2009

Men se! Det snöar, grrrrrr....!

Jag brukar klaga på att jag aldrig får se nån Lucia nuförtiden...men igår kväll på väg till teatern (En julsaga) så mötte vi först ett Luciatåg till häst! Och lite längre ner mot stan ett mycket litet Luciatåg som bestod av en flakmoppe som hade blinkande ljus överallt och föraren hade en stjärngossestrut på huvudet! Ovanpå hjälmen kan man hoppas. Hans följe bestod av två äldre herrar på varsin ännu äldre moppe. Dessa var tyvärr inte utklädda :D Nu hann jag ju inte få upp kameran varken när jag passerade hästarna eller mopparna, så är det ju när man cyklar och har kameran i väskan...men ni får tro mig på mitt ord. Och teatern sen, den innehöll ju en massa fina julsånger (som mr. Scrooge inte gillar) Sen blev det till att cykla hem i Lucianatten, jag tror det blev ett par mil cykling igår! Inte illa!
Detta är en kär julmobil som får hänga uppe året runt. Den var med i ett sånt där julbrev man kunde köpa för länge sen och är nog 50 år gammal!

6 kommentarer:

Dammsugarmusen sa...

Mobil..........ja, jag tror att jag gör en sådan av din julklapp...tjuvkikat? Nänä, lovar!
Hihi!

Unknown sa...

Her hos meg er det regn og grått. Lite julestemning!

Takk for besøk på bloggen min. Du har rett, små butikker bruker å være dyre. Rekommenderer Hiperdino når man skal handle mat. Det ligger i enden av det store shoppingssenteret. I starten av shoppingssenteret er Netto i kjelleren, men der er det dyrere. Det lønner seg å handle alt på Hiperdino og ta en taxi hjem til hotellet!

Jeg reiser hjem natt til 8.januar, så den 7. må jeg pakke og ta farvel med alle mine venner der nede.

Ha en fin dag!

EVA / whiskyochchampagne sa...

Vilken vacker mobil ! Härligt att den finns kvar...

Ja vi såg inget luciatåg alls...jaa förutom det på tv och det var ju vackert och bra...men det ska liksom vara live :)...
Känns lite tomt faktiskt...

***
KRAAAM EVA

:)

AnnaKK sa...

Det gör inte så mycket att du inte hann få upp kameran ur väskan - det är så bra beskrivet så jag ser både hästar och flakmoppar och lucior och stjärngossar framför mej nu! :-D

Häromdagen mötte jag en karl på cykel (jag kom i bil), och medans han trampade så SMS:ade han också för fullt på sin mobiltelefon. Då tyckte jag att det var himla synd att jag inte hann få fram kameran och ta en bild på honom - men det var förmodligen bäst så, för det är ju inte så-å-å jäkla smart eller trafiksäkert att fota medans man kör (men jag gör det iallafall ibland...! Host!). Ja, ja...

Det finns väl dubbdäck till cyklar förresten!? Det får du önska dej i julklapp, om det nu ska bli en snörik vinter! :-)

Ha en fin kväll!

mimmi sa...

Ja visst är det underbart :D det SNÖAR ;)
det var en riktig fin julmobil du har där :) Idag har jag varit i väg och inhandlat de sista julklappar .. ja nästan .nu fattas det bara en och den skall jag köpa i morgon när jag skall till Berviq och inhandla mat :)

soffie sa...

men du se vad myc´ket finare det blir ute nu av snön den lyser upp så vackert,
haha vilken stjärngosse du stötte på igår synd du ej fick fram kameran:O)
wow va du cyklade igår,
tjohej