27 december 2009

Nej, ett vinterland...nu är det här...


Nej, min står i källaren...och där lär den få stå ett tag. Det brukar gå bra att cykla på vintern, men då ska det vara bra plogat och inte moddigt på gatorna!
Det är nog roligt att köra traktor och ploga...

Tjusigt "vattenfall" som rinner nerför glasväggarna på Filmstaden i Karlstad. Bio har jag inte varit på på länge, men jag såg filmen "Upp" i helgen, (på TV:n via inkopplad dator) och den var jätterolig!
Jag gissar på att det är uppvärmda trottoarer på gågatan :D Mycket folk var det på stan igår iaf...jag köpte inte så mycket, några julgrejor och omslagspapper för halva priset, brukar passa på att göra det. Men idag måste jag till bibblan...jag har glömt bort att lämna tillbaka en snabblånsbok, så jag har fått böter på den!! :( Det tror jag inte har hänt mig förut, jag brukar vara ordentlig av mig!
Sonen som varit på besök...fast nu är han hemfaren till Örebro!

4 kommentarer:

mimmi sa...

God förmiddag :)
ja nu har vi fått snö så det räcker och blir över :) Nu tycker även jag att det räcker .. och det värsta är ..det skall ju bli mellan 25 till 30 MINUS grader från tisdagen. då kan man ju inte ens sticka ut näsan ju :)
jätte fin bild på vatten fallet ..det visste jag inte ens att det fanns ... så mycket har jag varit i stan och kollat :)
kram

snömotståndare sa...

Visst ser det vita vackert ut men...
Nederbörd..........snö består av kylt vatten, en kemisk process sker. Inte det minsta kul, var snäll uppfinn något som omelebums upplöser det bundna vattnet!
Helst NU!!!!!!!!!!!!!

Ja, då har du tömt plånboken?
Samma här vid rea på knalleland.
Ha det gott tills kylan slår till!

mammakero sa...

God fortsättning!
HAHAHA!! Och du utbrast i ett "Se på fan!" ??
Rean får vara för mej.
Nu bara latar jag mej allt vad jag kan!
Vi har oxå mycket snö här hos oss trots 2-3 tödagar. Inga snögubbar eller snölyktor har jag gjort. Bara skottat blytung snö i omgångar... Tänkte försöka komma ut och fixa lite kul innan det fryser på, för de har lovat kyla igen! Då blir allt blask is... Inget roligt väglag att jobba i...!

Amanda sa...

Fan, hahahahaaa.

Fin son förresten!