13 december 2009

Prinskorvschock!

Jaha..då har man ätit första julbordet för i år. Det är inte riktigt min grej, jag gillar inte sill eller revbensspjäll eller bruna bönor eller Jansson...jag äter mest köttbullar och prinskorv och lite äggmojs och så. OCH SÅ VAR DET INGEN SOM TAGIT MED SIG PRINSKORV! Uhu..traumatisk upplevelse! Och det var jag som gjort köttbullarna som inte ens var goda
:( För köttfärsen är inte vad den har varit, det är svårt att få tag i riktigt finmald som det fanns förr.

Men detta är ju ett i-landsproblem, jag vet...


Ja! Skumtomte eller.....

Det dök upp en riktigt skum tomte och sålde lotter från PRO som man fick byta mot en julklapp sen :D
Men glöggen tog slut! Det var vår lagrade glögg från förra året som äntligen gick åt! Nu ska jag köpa mig en vaniljglögg som är godare än den vanliga!
Idag är det kallare, fast solen är framme och värmer!
Det där ljusa i mitten, det är solen. Det är tydligen bara ljust sex timmar om dygnet här i Karlstad (fick jag lära mig i dag på tipspromenaden). Där jag för övrigt bara hade sex rätt också! Det handlade om ljus och det var en rätt svår omgång...tyckte jag!
Glittrig frost på bryggan på Naturum!

Och det var ingen hägring, utan en häger som kom och flög! Den är kvar länge, ända till isen har lagt sig överallt...undrar vad den hittar att äta? Små grodorna har väl gått och lagt sig i ide eller nåt för länge sen? Fisk? Mja...den är väl rätt slö vid det här laget och står nere på botten? Och inte har jag sett nån häger bland måsarna i stan som äter korv med bröd...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hei og takk for besøk! Du/dere er flink og tenker på miljø!

Av hensyn til brannfare anbefales å ikke bruke standby. På noen nye TV'er hører jeg at det ikke er av/på-knapp, kun standby. Da anbefales en såkalt TV-vakt.

Istedenfor å gå i stand-by når du slår av TV’en med fjernkontrollen, sørger TV-vakten for at strømmen blir fullstendig frakoblet TV’en. Brukes ikke fjernkontrollen til TV-apparatet, slås TV’en av etter åtte timer.

Ha en fin Luciafeiring!

mimmi sa...

stackars dig .. som inte fick prinskorv :) jag håller med dig fullständigt ..det SKALL vara prinskorv på ett julbord :) jaså du har varit på tips promenad idag ..det måste ha varit härligt att komma ut och gå i detta vackra väder vi hade här idag .. och du hittade många bra motiv att fota ser jag :)
kram

Anonym sa...

Lustigt detta med julmat - själv har jag slutat med prinskorvar - tänker inte äta skinka - men ÄLSKAR jansson och sillar av alla sorter. Och risgrynsgröt, rödkål och i synnerhet rödbetssallad. Men härliga bilder på frosseriet och så den sällsynta solen som försiktigt tassar mellan träden - för att snart försvinna igen.
Kramar /Kaj

soffie sa...

oj det verkade vara en svår omgång,
Synd jag fick förhinder va tvungen att ställa upp å köra min stora dotter till Kil!
Å vilket väder det var idag underbart jag å Nellie hann ut på 2 promenader å lekte i lekparker,så idag har vi tagit vara på solen,
oj finns Hägern kvar coolt
fina foton å trevligt verka ni haft igår ,
mm Jansson som är det godaste på julbordet gillar inte du :O)
kram

mimmi sa...

Det var väldigt .. vart var du när du var och cyklade två mil :) även om det inte var i sträck :) underbart med sol igen :)
kram