02 december 2009

Kylslagen prommis...


Eftersom solen inte lyser med sin frånvaro idag utan med sin närvaro så kände jag ett tvång att gå ut på en promenad...det var ju så frostigt ute också! Det är vackert, jovisst :S Men det är ju så kaaalllllt! Inte mer än minus tre visserligen, men jag har det hellre småregnigt och en massa plusgrader. Den här kylan är så....skrämmande på något sätt...

Men det var lite nya bananer!! Hela tre frostiga skal som låg där på banan...

Och en som det var ett kravmärke på, det tar sig! Jag vet inte om alla de tre nykomlingarna var kravmärkta, jag petar ju inte på dom direkt ;) Det räcker att jag dokumenterar dom på bild...Men krav och rättvisemärkta bananer är ett krav tycker jag, om man ska köpa bananer (varför man nu ska göra det...det är ju INTE gott!!) :D

Här har det frusit inne klöver...ena dagen gröna och fina, små blad som håller på att slå ut, lalalala...och så PANG! slår kylan till och istället för fina små klöverblommor så blir det...

...isblommor. Som faktiskt ser ut som vitklöverblommor!

Nej, nu ser jag fram emot plusgrader som ska komma längre fram i veckan!! :)

4 kommentarer:

AnnaKK sa...

Hej!

Jag säger samma som skatan! :-D Idag är det KALLT! Iallafall i jämförelse med vad det har varit den sista tiden. Vacker rimfrost är det, men inte så värst vackert väder eftersom det är helt igenmulet. Funderar på om man kanske rent av kan förvänta sej några snöflingor rätt vad det är!? Skulle ju vara mysigt! :-)

Åja, vaddå bara fotodokumentera bananerna... Jag tycker allt att det börjar bli dags för lite DNA-analyser nu!! ;-) Eller åtminstone säkra fingeravtryck... Kör hårt! :-D

soffie sa...

men du kommer det plusgrader igen blir det säkert fult å grått igen,
tack för boktips ska kolla upp den författaren,
haha bananpersonen är tydligen framme än,undrar va det är för nån som lyckas slänga på samma ställe varenda gång,
må gott

mammakero sa...

Jösses! Bananmannen äter kravmärkta bananer nu! En medveten kille alltså...
Vilka vackra vita frostklöverblommor!

Pytteälgen sa...

Fantasiska bilder på klövern! isblommor :)