03 december 2009

Socker eller frost?


Nu gillar jag ju inte kyla men det blir vackert ute med såna här frostnupna nypon! För man kan inte säga frostbelupna? Imbelupna och mossbelupna heter det ju. Gamla bortglömda ord i svenskan som förtjänar ett bättre öde! Cykelturen till stan idag var mer än lovligt seg, jag vet inte om det är jag eller cykeln som är segast. Ändå är det ju "bara" minus tre...det kunde varit värre, jo, jag vet! Men imorgon har de lovat plusgrader :)

Solen glittrar så vackert i frosten när man står och tittar på gräset. Men det är svårt att fånga glittret med kameran...här hade jag blixten på ifall det skulle hjälpa. Liiiite glittrar det ju, men det är mer i verkligheten! Irl som det heter på datiska... ;)

För övrigt har jag kommit in i en pysselperiod (nåja, helt urkommen har jag väl aldrig varit) så nu virkar jag småsaker och har ordnat alla garnnystan i en låda. Jag har också ett litet broderiprojekt på gång...ska bara överföra texten till aidaväven. Bild kommer så fort den är klar!

1 kommentar:

mammakero sa...

Ååå vad vacker den första bilden var! Det är så otroligt vackert med frost och sol ihop! Och fullmåne!
"Datiska" du är så härlig! Spiken på huvudet som man kan säja...