25 december 2009

Julmyst!

En rolig sak med snön är att man kan följa lite spår i skogen...

Här har räven haft sin gång...

Och så tänder vi lite ljus och har det mysigt!

Julstök! Det viktigaste på julbordet görs i ordning: Prinskorven...och lite köttbullar. Vi råkade äta upp det mesta av julköttbullarna till lunch igår...jag trodde jag hade en påse till i frysen, men där fick jag tji! Som tur var äter sambon bara sill, sill och åter sill (ihop med tillbehör) så alla fem köttbullarna räckte!! :D

Jag smakade iaf...men det smakade för mycket fisk för min smak... :P

Tomten kom faktiskt, iförd min röda jacka! Det var inte så många paket i år...men det var rim på de flesta!

Min julhyacint hade vett att slå ut lagom till julafton, så nu står den och doftar för fullt! Jag köpte en vanlig liten billig lök i en sån där liten kruka, sköljde bort all jord och satte den i stället i ett sånt där hyacintglas med vatten, de har så vackra rötter också!

2 kommentarer:

snöflinga sa...

God Annandag!

Rävspår så spännande, här vräker snön ner så några spår går inte att finna. Ja du ser, tomten kom också till dig. Konstigt att han hinner med alla "snälla barn", eller hur? Ha en go fortsättning på det gamla året, snart ringer det nya 2010 in!

soffie sa...

oj va kul att följa spår,vi såg faktiskt tiger spår häromdagen det du;O)
Boken är urläst om du vill låna den,
Må gott