19 december 2009

Chokokott


Min kära chokladkotte..över femtio år gammal är den! Nu återstår att se om jag hittar någon plats för den i år, någon gran är det inte troligt att det blir. Hm...kanske ska jag försöka hitta någon liten en i skogen...

Idag är det kallt, minus 8 grader. Jaja, det kunde varit värre...men jag avskyr kyla! Och snö. Och vinter. Nu låter jag som Mr. Scrooge i Julsagan.. :D Då försöker jag tänka att det kunde varit värre, för jag har tak över huvudet, det är över 20 grader inomhus och jag kan hålla i en kopp varmt kaffe, med friskt vatten som jag värmt i vattenkokaren. Så man ska inte klaga...

En annan sak som är underlig är att man kan sitta på kvällen med ett korsord och inte få fram ett enda ord, sen på morgonen när man tittar på det så bara rinner det fram lösningar på alla (nästan alla) nycklar! Hjärnan är bra konstig. Jag kan rekommendera en bra bok som heter "Välkommen till din hjärna" av Sandra Aamond. Den är jätterolig och mycket upplysande om varför man beter sig som man gör!

Nej, nu ska jag fundera på om jag ska gå ut lite...hmmm....en kopp kaffe till först :D

1 kommentar:

Granlös sa...

Hm, väldigt gammal choklad.....undrar hur den smakar? :-()
Varför inte ha den som juldekoration runt halsen till inmundigandet av den stackars kokta grisen......