28 december 2009

Snöhelvete!

Idag är det Menlösa barns dag...nej, vänta nu! Det heter ju Värnlösa barns dag nu för tiden, sedan år 2000. Ett menlöst barn hade fått allt för negativ klang, så det döptes om. Anledningen till att denna dagen finns är att man ska komma ihåg Herodes mord på nyfödda barn, i jakt på Jesus...ja, se den religionen...
Men nu till något roligare! Gamla skivor! Det finns en stor marknad för dessa klassiker fortfarande!

Men inte alla...det är många som blir förvandlade till skålar också!
Idag har jag varit ute och cyklat! (ja, rent fysiskt alltså) och det var inte plogat på vår cykelväg varken på hit eller dit-vägen, grrrr...och kommunen som skryter med att "de prioriterar cykelvägarna", ha! Men de fick ett surt mejl från mig, undertecknat med "insnöad medborgare" haha! Nu fattar jag ju att de inte kan vara överallt samtidigt, men de var i full gång med att skrapa BIL-vägarna...

2 kommentarer:

mimmi sa...

Hej :)
hoppas du har lugnat ner dig lite nu ;) Vi får väl se om kommunen läser ditt mail och tar hänsyn till det :D
Men just nu skall det visst inte bli mer snö .. utan bara SVINKALLT och det gillar jag inte.
kram

Ulla sa...

Jag kommer ihåg ett år när jag full av optimism skulle ut och springa en dag i januari. Jag kom hem arg som ett bi. Det hade ju inte gått att springa pga av de dåligt plogade trottoarerna. Då lovade jag mig själv att aldrig mer springa under vintern...och det löftet har jag kunnat hålla. Ha en go tisdag! Kramen