07 december 2009

Grått och trist...

Jag brukar inte klaga på det här regniga vädret, men nu börjar det bli lite väl tråkigt och enahanda! Snö är ju vackert, men så himla opraktiskt. Först kommer det ner en massa, sen ska det plogas och när det är gjort så börjar det tina bort...så brukar det se ut! Först i januari kommer det en omgång med snö till som kanske får ligga kvar. Och sen ska det smälta bort, moddigt och kladdigt blir det att cykla...(men guuuud så gnälligt det här blev då :D )

Nej, jag drömmer mig tillbaka till sommaren...att få sitta vid en sjö en sommarkväll och titta ut på solen som sänker sig i väst (nu tar solen bara ett par steg från öst till väst innan den går ner)
Blank ligger ytan och långt borta i sydväst ser man fabriken i Grums (!)
Men min amaryllis växer så det knakar, det kommer en knopp till nu! Ska fota snart...och mer garn är inköpt så nu ska det försökas göra en liten mus.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Er det en havfrue (sjöjungfru) som sitter der? Vakkert bilde!

Takk for besøk på bloggen min. Jeg reiser FRA Gran Canaria 8.januar. Hadde du kommet noen dager tidligere, så kunne vi møttes i Mogan. Ja, du MÅ dit og ta gjerne båten langs kysten. En flott tur! Jeg tar gjerne båten, selv om bussreisen ikke plager meg.

Håper været blir bra under mitt og ditt opphold.

Nu har jeg lagt inn værmelding i bloggen min. Klikk på bildet av Puerto de Mogan og værmeldingen kommer opp. (Omtrent samme vær som i Puerto Rico). Hvor skal dere bo i PR?

Velkommen tilbake til min blogg!

mimmi sa...

Men kolla här !!! en sjöjungfru.. har du varit i köpenhamn och knyckt den eller ?
man kunde nästan tro det när man ser på denna vackra bild :)
kram

mammakero sa...

En underbar sommarnattsbild! Jag längtar oxå till ljusare tider. Snö på backen kan lätta upp detta kompakta mörker avsevärt! Fast jag är ju en som älskar årstider. Snö på vintern, blommor på våren, sol och värme på sommaren och massor av löv att sparka runt i på hösten!

soffie sa...

wow vilken underbar bild,
ska detta regnandet fortsätta blir jag galen snart,
tjingeling

AnnaKK sa...

Ja, det är väl för väl att det finns en massa häliga julblommor att glädja sej åt nu när inte så mycket annat är så värst kul! :-)

Men nån dag snart ska det väl ändå kunna bli lite sol igen!?! Längtar!!! :-)

Vilken häftig liten morot du hade virkat, förresten! Den piggade upp humöret flera snäpp - eller om det var minen på den riktiga moroten, kanske! Hur som helst - de är ett sött par! :-D

Ulla sa...

Visst längtar även jag till sommar och sol och visst tycker jag att det är lite väl grått och tråkigt nu, men...Jag tror inte jag skulle uppskatta de varma och sköna sommardagarna/kvällarna lika mycket om jag hade de varje dag. Vem försöker jag lura? *skrattar* Jag skulle älska de!!! Varje dag!!!

AnnaKK sa...

Ingen mus upplagd ännu, ser jag... :-) Men den kommer väl så småningom då!

Min råtta är en mjukis från IKEA. Köper deras gosedjur ibland (när jag tycker att jag behöver förnya bland fotomodellerna!) efter som en del av köpeskillingen skänks till... Ja, vad är det nu igen?? Är det Childhood? Eller nån annan liknande organisation, iallafall.

Så känns det som att man har gjort åtminstone en liten god gärning - trots att man väl mest bara har bättrat på Kamprads förmögenhet! <:-)

mammakero sa...

O-i = unplugged, på norrlänska! Du är störtskön! HAHAHAHA!!!