05 maj 2010

"Alla vill till Borås!"

säger Maud Olofsson...och då tar jag henne på orden och åker dit i morgon bitti! Fast resan var redan planerad innan hon yttrade sig ;)  Men idag var jag på en liten promenad i Stadsträdgården tillsammans med Sofie och Nellie. Det var inte så värst varmt men solen sken i alla fall. Och blommorna blommade...
Tjusig plats för en liten fågel att bo på! Egen täppa runt holken! :D
Några magnolior håller på att veckla ut sig. Men visst märks det att våren är lite sen i år, inga rosa körsbärsträd som blommar än här...hoppas våren finns i Borås!
Och så måste jag ju jaga humlor...om det tycker dom vanligtvis inte...
Nej, jag sa ju det..;)

Nu återkommer jag på söndag med rapport om våren i Borås och Ljungby!

5 kommentarer:

Soffie sa...

tack för en trevlig liten stud idag å mumsiga kakor.Det är så trevligt att gå med dej för du kan så mycket om fåglar och blommor!
Ha det toppen i Borås!

Anonym sa...

hmmm stund ska det ju stå:)/Soffie

mimmi sa...

Jag ser att ni också hittade motiv i stadsträdgården :)
härliga bilder :)

AnnaKK sa...

Trevlig resa!!! :-D

Ulla sa...

Det är så härligt att gå in på bloggarna nu under våren. De flesta har så goa vårinlägg. Hoppas du haft det bra i Borås. Där har jag spenderat många av mina tonårskvällar (för 100 år sen *L*)