20 maj 2010

Morgondagens morgondagg

"Nu grönskar det i dalens famn nu doftar äng och lid..
...kom ut, kom ut på vandringsfärd i vårens glada tid!"
 Jag gick ut redan klockan sju i morse och då glittrade morgondaggen på gräset! Och doften...den är så ljuvlig nu på försommaren...
Koltrasten samlar ihop till frukostbordet! Masksmörgås ska det nog bli!
Nytt skal! Det låg inte där igår kväll...hmm...mystiken fortsätter...
Vackra moln på kvällen. Alldeles silverkantade med solen bakom som håller på att göra sig i ordning för att gå och lägga sig.
Visst är det skillnad på sopgubbe och sopgubbe! Det var också skillnad på oväsen de förde på översta bilden! Varför kan man inte bara kratta alltihop? Nej, dessa fantastiska män med sina brummande maskiner, så högt som möjligt ska det låta, då märks det att man göööör något! ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du, jag misstänker starkt att det är du som lägger ut bananskalen. Eller kanske det är sopgubbarna?
Mums så vackra bilder.

AnnaKK sa...

Vissa dagar skulle jag också vilja ha städmaskiner som brummar rejält på jobbet! Som idag tex... Men jag fick brumma (morra!?) själv över hur j-ligt det såg ut! Kan nån begripa varför de ska spela match på en naturgräsplan som mer liknar en potatisåker än en fotbollsplan, istället för på det betydligt mer "hygieniska" konstgräset!?!

Ja, ja... Nu är dynghögarna uppsamlade iallafall - och jag ska bara lata mej resten av dagen! :-)

Pajsugen sa...

Det vore spännande att få smaka på harsyrepaj......du kan baka den så är jag försöksobjekt!

soffie sa...

fniss det måste va din man som busar med dej med bananskalen.
Vilken härlig morgon promenix du fick då låg jag å sov min skönhetssömn:)