28 maj 2010

Med ögon känsliga för grönt..

Sverige ÄR fantastiskt! Här bor man i en stad och så tar det bara en kvart att cykla till landet och en kvart att cykla till city. Det här är I2-skogen, Sannaskogen kallas den också för. Det är alldeles, alldeles...ljuvligt där nu.
Ibland är det bara nerförsbackar hela tiden..men tids nog kommer en uppförsbacke igen..håhåjaja...så är det här i livet också, inte bara på cykelvägarna...
Det syns kanske att militären har haft detta område som övningsplats en gång i tiden...eller är det jägarna som i brist på byten pepprat denna stackars mötesplatsskylt? ;)
Lilla myran hade fullt upp med att sköta sina husdjur. Jag såg först inte vad den sysslade med. Men sen när jag fick in bilderna i datorn, och de blev lite större så förstod jag varför den inte ville gå ner från trädet. Det var en lönn den var uppe och klättrade i!
Hehe...trodde dom ja...ni ser väl myran? :D

Vantar hade jag på i början av cykelturen faktiskt! Det är fortfarande kalla vindar...fast solen värmer ju en del. Men mera värme önskas, tack!

6 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Grönt e skönt...visst så sant..vill ju tillbringa mycket tid där ute i grönskan...men va sjutton med vinterjacka långkalsingar blir det ingen riktig känsla..ha det..Maria

AnnaKK sa...

Ja, äntligen börjar det bli lite av grönskan - lite mer än bara enstaka pytteblad och så där! Ja, det ÄR faktiskt grönt nu!! :-) Men lika väl kallt, som du säger... Här var det frost i morse, och jag tycker att mina pioner ser bitvis ganska så körda ut. :-( Undrar hur det gick med äppelblommorna, men på dem ser jag iallafall inga skador... Så för hoppningsvis klarade de sej. "Alba" verkar också må bra! :-)

Inanna sa...

Åh vad härligt! Har du varit ute i Sannaskogarna och fotat! Är väldans sugen på att ta en tur där oxå nån dag. :)Det blev bra bilder!! :) man får riktig sommarkänsla när man tittar på dem.

soffie sa...

otroligt vackert ska ge mig ut där imorrn om det inte spöregnar,
Va fina bilder du tagit,
kram

mimmi sa...

Det var ju kanon fina BILDER :)
Och nu fick jag väldiga sommar känslor när jag ser på dina bilder här :).
Nu får jag se vad jag skall hitta på idag.. för inte kan jag vara inne hela dagen ju ;)

Anonym sa...

Ja visst bor vi vackert!!

Hah myran har fullt upp med att mjölka bladlössen.

Ha en go dag i skitvädret..kramen Ninni