10 maj 2010

På jakt!

"Det blåser kallt, kallt väder ifrån sjön" kan man sjunga om man vill...och det blåste kyliga vindar idag så solen hade svårt att värma om man inte var placerad i lä. Och det var jag inte på min promenad, i alla fall inte först. Men jag gick in i skogen en bit, och där blåste det inte så mycket. Jag har ju länge velat fota en humla som flyger, så nu ställde jag in kameran på S och slutartid 1650. Och DÅ blev det så här:
Originalstorleken
Beskuren bild. Hihi, ser ni tungan?
Annan humla! Det ser ut som om den trippar iväg i luften. Humlans dans.. :D
Men många bilder blev ju så här.. och ännu suddigare. Inte lätt med autofokus och en massa grenar i vägen. Det var min NikonP90 som jag var "ute och rastade".
Längre in i skogen fick vi syn på varandra, ett litet rådjur och jag. Detta är faktiskt fyra olika bilder, den stod länge och tittade på mig (ett par minuter tror jag) innan den bestämde sig för att jag var farlig och tog med sig sina kamrater och skuttade in i skogen!
Ett älghuvud!! Eller....är det bara en trädgren..? Hmm..

5 kommentarer:

ZURR sa...

WOOOOOOW, vilka humlebilder!
Kanonbra, hur har du lyckats?
Förklaring är välkommen!

Rådjur är svåra att smyga på, du hade säkert motvind, vilken tur!
Jättebra!

mimmi sa...

Nu blir jag riktig avundsjuk på dig att du fick se ett rådjur på så nära håll och inte nog med det .. du fick kort på det också :) och va bra bilderna med humlan blev också :) jätte bra bilder här :D
kram :)

soffie sa...

wow vilka bra bilder å jisses det såg verkligen ut som ett älghövve det där,
å va vackert rådjuret är,
kram

Pialotta sa...

Underbara bilder du fått på humlan:) Rådjur, det är så sällsynt att se i alla fall där jag bor, men du lyckades hitta:) Härligt..

AnnaKK sa...

Men wow vilka foton! Inte minst på den flygande humlan - men rådjuret (och älgen med för all del! ;-D) är verkligen inte heller illa. :-D

Tror förresten att du hann resa bort innan jag gjorde ett nytt bloggbyte? Fick ju aldrig Bloglovin att fungera med den första nya bloggen, så jag startade upp en ännu nyare... <:-) Http://annakksfoto.blogg.se