16 maj 2010

Jag stolpar vidare...

Igår var det sommar, idag är det regn igen...men jag tror att naturen tycker om lite rotblöta.
Vackra droppar blir det i alla fall! Och jag gick ut i skogen iklädd regnjacka och gummistövlar för att inleda jakten på den "försvunna" stolpen ;) Nu provade jag en annan taktik, jag försökte smyga mig på den nerifrån berget. Och det gick bra! Efter en stunds letande bland stenbumlingarna så hittade jag den! Nu är det bara ungefär 80 stolpar kvar...
Lilla Anemone Nemorosa tycker nog inte om regn...den hängde så med huvudet och drömde om soliga dagar!
Här träffade jag på herr och fru Tordyvel i mossan. De sprang (nåja...) fram över stock och sten, hon först och han efter i full galopp!
Här stannade hon och poserade villigt för en idolbild! Käcka antenner som ser ut som klubbor!
Snäckor gillar blötväder...de är ju blötdjur ;) Fast den gillade inte att bli fotad! Drog in ögonen ögonaböj gjorde den...

Igår lagade jag en fiskrätt som jag hittade HÄR. Det var vansinnigt gott. Fisk+rökt skinka= sant! :)

3 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Ja att dyka ner bland di sma under jordi...blev ju helt fantastiskt..att fånga det lilla blir till en stor glädje för oss här ute i cybervärlden...Maria

soffie sa...

otroligt vackra bilder på de små läskiga krypen,ringde dej under e.m tänkte ta stolparna ute vid dig men jag ska nog dit imorrn istället,
vi har hittat 6 st idag,
ha det toppen

AnnaKK sa...

Vilka fina foton på skalbaggar och snäckor! :-)

Det första påminde mej om att jag har glömt att rädda min sallad...! Hade köpt en krukodlad för ett tag sen, och istället för att kasta bort den när bladen var skördade satte jag ut den i trädgården - med lite tur så växer de ju vidare så det kommer nya blad efter hand. Men jag såg att en liten snäck-usling hade hittat den igår, så nu får jag nog försöka ha den på nåt annat ställe... :-)

Fisk och rökt skinka låter onekligen skumt... Men det vore rätt kul att smaka! Man kanske skulle testa med baconinlindade fiskpinnar nångång!? ;-)