29 maj 2010

Rätt som det regnar så kommer det en skur..

Mjaha...vilket håll ska jag gå åt nu då? Så länge jag ser solen så är det inte så svårt, det är ju rakt söderut mitt på dagen. Men jag ska nog skaffa en kompass, så man kan vara ute i skogen även molniga dagar. När jag var på väg mot nummer 88 mitt ute i bushen så rasslade det till bakom mig, och jag trodde det var en älg! Men det var bara en orienteriska som kom ångande genom blåbärsriset och hittade 88:an genast. Sen försvann hon som en virvelvind! Men jag hittade fler kontroller alldeles själv! Nu är det bara 12 kvar (av 100) Sen kommer det ju 25 nya den 6:e juni...
Här står jag under en tall och väntar på att det ska sluta regna och hagla...
Dramatisk himmel, med åskmoln och en tydlig front med regn. Här står jag under ett tak och väntar på att det ska sluta regna... ;)
Kottar är vackra även om de inte är "vid liv" längre!
Igår smög jag mig på denna lilla råbock i skogen! Den märkte mig inte på en stund. Jag hade bara Lilla Blå med mig..det är ju inte mycket zoom på den, 4x, men jag kom hyfsat nära för denna bild. Sekunden efter tittade bocken upp och med ett graciöst skutt skuttade den in i skogen! Lika graciöst skuttar inte jag fram precis...men det är så härligt att vara i skogen nu på våren!

5 kommentarer:

mimmi sa...

Så du var också ute i detta fina väder ;)
Vi åkte till Tassemarten och det kom världens åska ...men vi kämpade tappert med att gå runt där och göra av med lite pengar .. och vi lyckades med det :D
Det blev en bra bild med den lilla blå tycker jag.

soffie sa...

tack för din fina melodi:)
Å wow vilka bilder å att komma så nära ett rådjur,
Idag blev det inget stolpletande för mej men imorrn blir det det,Kram å gonatt

Blivande passagerare sa...

Du kommer att bli en hejare på kartläsning med enorma vadmuskler!
Kanske kan du skjutsa mig på din pakethållare ut i naturen?
Jag är ju liten och nätt........;-)

Ha en go trampardag!

Lambergsfrua sa...

Mmm, vilka fantastiska foton du tar och dessutom visar oss - tack!
Vilken tur du hade som kom så nära råbocken. Ja, man kan verkligen få se och uppleva mycket i vår fina natur. Tänkte på dog i fredags, när du satt vid insläppet till Café August - inte världens skönaste väder den kvällen...
Lycka till med resten av "prickarna" på kartan!
Varma kramar!

Anonym sa...

Hade nog blivit förvånad om min son varit hemma hos dig..haha!

Va häftigt att komma nära ett så vackert djur.

Ha en goo eftermiddag..kramen Ninni