24 maj 2010

På spåret..

Något som också luktar gott är järnvägsspår...syllar och slipers. Doft av varm tjära och impregnering (de impregneras med KREOSOT som är giftigt...varför gillar jag sånt för?)  får mig att tänka på varma barndomssomrar. Utmed järnvägsspåren växte det ofta smultron och det var alltid vackert väder och lagom varmt! ;)
Dagen har spenderats hos systerdottern med familj. Systerdottersonen (finns det ingen enklare beskrivning?) pratade på riktigt bra nu och var väldigt lekglad... så nu är jag trött :P
Det är inte han som syns på bilden här ovan! :D

3 kommentarer:

mimmi sa...

Ja det är inte lätt när de är prat glada och på lekhumör :)
då är man ganska slut efter några timmer när man inte är van :D

soffie sa...

vi kallar min moster för gammelmoster till barnen men va tusan ska man säga om ungen då?
Hoppas du haft en mysig dag tillsammans med dem ,fin katt,
Imorrn vid 17 ska jag ut på stolpjakt får nog bli några i Sannaskogen!
ha det gott

AnnaKK sa...

Nä, den där filuren är väl systerdottersonsbästakompisen, antar jag!? :-)

Riktigt långa ord gör sej bäst i bokstäver - kan vara ett litet helsike att uttala, iallafall om varenda stavelse ska vara med! ;-)

Här tycks inte vädret kunna bestämma sej för hur det ska vara idag...? Ömsom regn och ömsom solsken - men ännu så länge har jag bara lyckats göra mej ärenden ut i regn... Hm! <:-)