29 augusti 2011

Att spela ett spel...

"Vi spelade kula på torget en dag, en liten förskolegrabb och jag..." diktade Sten Selander. Men vi spelade inte kula jag och sambon igår, utan Sverigespelet. Men att spela spel nu för tiden är inte det lättaste. 

Minnet, vet ni. När jag skulle svara på en fråga, typ: Vem ljög om sin doktorshatt och sa: "Här ligger en gravad hund!" så visste jag ju vem det var som efterfrågades, men kunde inte få fram namnet till mitt talorgan. (Inte ens till minnescellerna i hjärnan). 

Då blir det lätt så här: " Ah, det är han, vettu...som var gift med henne...vad hon nu hette...hon hade stort hår. Mm...och var med i ett tv-program! Vad det nu hette..hmmm" 

Tja, det där vinner man inga spel på. Jag ville ändra reglerna så att man fick rätt på ett svar som detta, men det gick min motspelare inte med på. Men retligt är det  när man minns men ändå inte, liksom ;)

Och vad hette han nu då, han med den icke-existerande doktorshatten?
Refaat El-Sayed var det ju. Det visste jag ju. Fast just den minnescellen hade nog semester igår kväll :D

8 kommentarer:

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Där satte du lite griller i min lilla hjärna också - för jag visste ju också så väl vem du for efter, och kom inte heller på det. Samtidigt som jag blev lite rädd för att du inte skulle ha med svaret i inlägget! ;-) Fast... Medans jag scrollade bilden kom jag på det - dock hade jag nog inte kunnat stava till hans namn! :-D

Jag skjuter hellre höftskott än spelar sällskapsspel. Du borde testa - det ÄR väldigt kul!!! Och resultaten blir så gott som alltid väldigt överraskande!! :-D

AnnaKK sa...

Det var förresten ett jättefint foto på... Fuchian??? :-) Vackert med vattendropparna och ljuset, plus en lite annorlunda vinkel. Gillas!!!

Mimmi sa...

Hm .det var inte bara du som inte kom på det .. jag visste vem det var ..men kom inte på namnet jag heller .. så det var en himla tur att du hade skrivit namnet på slutet .. för annars hade man gått och grubblat och letat på internet för att få reda på det :)
Vilken otrolig vacker bild du har här :D
kramizz :)

söderglömsk sa...

Jodå, han var egyptier, smal som en pinne med svart hår, försökte få ett samarbete med Gyllenhammar och volvo men där sket det sig!
Idag är det många som försöker bluffa med falska doktorshattar, du vet hon som är liten och rund och gift med honom som är ännu mindre och rundare, de har varit ett par i minst ett halvsekel och bor på Österlen med en golden retriver som heter Hugo.
Jag tror att hon är politiker, vet du vem jag menar? ;-)

Fin blomma, den växer likt en buske finns också på stängel,ympad, i trädgårdar och parker. I rött och vitt eller rosa och vitt, bladen gulnar ofta.
Hm, vafasiken heter den?

mammakero sa...

HAHAHA!!! Exakt så är det!!! Du kunde ha beskrivit mej. Det är extra retligt i vårt hushåll, för maken han kommer ihåg massor av namn...
Bafat (bara för att) det är Refaat...

soffie sa...

så kan det bli ibland ,vilken vacker blomma!!!

Fröken M sa...

visst är det härligt när resans mål närmar sig så pass mycket att man kan räkna ner till den inom en överskådlig tid :) Just nu längtar jag mig nästann galen efter sol och bad :) Kram

Unknown sa...

Oj så jag känner igen det där med minnesluckorna!
Numera gör jag vad jag kan och tätar luckorna med lappar på köksbordet och i datorn...
Ha en got fortsättning på veckan! /SA