24 augusti 2011

Ny pausfågel!

 Ja, ser ni den?
 Kolla noga!

En duvhök! Eller en sparvhök...inte så lätt att se skillnad på dom ...det satt inga andra fåglar i björken när den var på besök, undrar varför ;)

Vad har jag gjort för övrigt idag då? Cyklat ner till cykelreparatören (som vi nu kallar "kom tebaka te vecka" och frågat om en lös grej på min cykel. Jag skulle återkomma nästa vecka. ;) 

Annars då? Spelat danska visor på grammofonen. Druckit ett två glas Rioja och drömt om Eviva Espana. (som ska besökas snart)

Läst "Hyllning till Katalonien" av George Orwell och insett att Espana inte alltid varit så drömlikt. 

Pratat politik och undrat om Libyen kommer att följa samma väg som Egypten, som i alla fall verkade vilja ha någon form av demokrati. Om Libyen vill det är jag mer tveksam om...de verkar lite väl skjutglada där.

Tja, det var min kväll det. Nu är det natt. Snart. Nu blir alla stjärnor blir matta och tunna som stanniol. (Nu citerade jag Cornelis Vreeswijk) 

8 kommentarer:

Mimmi sa...

Nu funkar det ser JAG :) men nu har jag inte datorn på ,så jag får titta på dessa bilder via min mobil :) de blir ju inte så stora men jag zoomar in på dom . Det var jätte kul att få se dom
Kramizz

mammakero sa...

Jag har läst någonstans att Duvhökar är skyggast av alla hökar. Så om det finns en inne i stan så är det väl en sparvhök...! Eftersom det finns gott om sparvar i stan! Bra att fånga den på bild!

Mimmi sa...

Självklart måste jag även in via datorn och kolla på dessa bilder :)
Då bilden via mobilen inte blir så stor . och ja än en gång .det var kanon fina bilder på den :)
Jag är ganska avis på dig just nu ;)
kramizz :)

södergök sa...

En hök, jisses, tur du inte har en tam fritt flygande undulat!

Kanonbild!

Morten Pedersen sa...

Bra fanget; det er ikke lett.

Ninni sa...

Himla läcker bild!!

Ja du hur det går för Libyen kan man undra=(

Läckra bilder även på älgsafarin..ha det..kramen

♥ Carina ♥ sa...

Haha, jag läste hyllning till katalogen. Jag är lite insnöad på Ikeakatalogen kanske... ;)
Kram

AnnaKK sa...

Häftigt!! Jag tycker den ser för stor ut för att vara en sparvhök, men den saken hade varit enklare att avgöra om det funnits nån slags måttstock intill den. Kunde du inte ha klättrat upp och satt dej brevid!? Och fotat med fjärrutlösare! ;-)