16 augusti 2011

Igel, inte kott...

Promenad i regnet ja, det blev det igår! Men än är gräset grönt! 
 Och blir man sugen på ett bad är det bara att hoppa i:
 Och kolla här:
 En blodigel! På väg över grusvägen. På väg till vet jag inte...en annan pöl? Har aldrig sett en igel på land förut. Och nej. Jag klappade den inte ;) 
 Plask! Det går an att vara ute och gå om man har regnkläder och stövlar!
 Pipranka! Fast inte min. Om jag skulle ha en sån på balkongen skulle den nog ta över hela huset...
Regnigt väder, men hästarna i hagen verkar trivas! Inga irriterande flugor och bromsar vill vara ute nu....

3 kommentarer:

Peters bildmagi sa...

Härliga, blöta bilder :-)

AnnaKK sa...

Hua... Med sådan väderlek verkar det ju inte helt ologiskt att blodiglarna passar på att utöka sitt territorium... Vänern sträcker sej kanske snart in i ditt trapphus!? Men vi får väl hoppas att iglarna nöjer sej med källarplan! ;-)

Kaninhoppning hade verkligen varit kul att titta på nångång. Fast jag har inte en susning om var det kan tänkas anordnas såna nånstans häromkring... :-)

i stora drag sa...

Men oj, har det regnat så hos dig? (Vi har haft sol idag!!)
En igel, har jag aldrig sett! *rys*
Härliga bilder av varierande slag.

Svar: Ja, en sån dahlia skulle du absolut kunna ha på balkongen! Den blir inte så stor, 30-40 cm ca.
Faktiskt riktigt söt, tycker jag. Stod inget namn på påsen, mer än, Dahlia topmix!?
/Pia