19 augusti 2011

Vem tänder stjääärnorna..

Klart jag gick ut en stund igår kväll i sällskap med mitt 50mm!  
 Sålunda talade Zarathustra Nils Ferlin, han kunde förmedla känslor, den mannen!
 Och solen gick ner i nordväst...snart tänds stjärnorna där uppe! 
 En liten stjärna nere i gräset! Lite luggsliten efter sommarens bravader (?) men söt ändå!
 Jäddrans långa ben man får i kvällssolen!
 Och snäckorna har fått ungar (eller vad det heter)! Ny och genomskinlig ligger den där, ovetande om världen. Ja, det kanske vuxna snäckor också är. Till lycka för dom...
Sen gick jag hem och satt på balkongen till sent på kvällen! Satelliterna var i sitt esse (eller UFOna) och det flögs en massa kors och tvärs på stjärnhimlen! Stjärnorna tändes en efter en och månen gick upp, gul som en apelsin borta i öster! Sent på kvällen gick också Jupiter upp, det är den starkast lysande klotet i öster nu. Med en stark kikare ska man kunna se dess månar! Men jag har ingen stark kikare...inte ens en svag, eftersom jag inte hittar den efter flytten ;) 

Men att sitta och titta på stjärnorna är något jag verkligen gillar. Om man har ett glas portvin till hands och kvällen är ljum så blir det riktigt trevligt! Denna balkongen är bra för stjärnskådning också...och UFOskådning. Eller satellitskådning... 

6 kommentarer:

Monica sa...

Jätte fina foton du tagit :o)

Kvällen i går var ljum & go så man får passa på att njuta det sista av sommaren

Morten Pedersen sa...

Det ble jo mange fine bilder og sikkert en flott tur også.

Maria Thorbjörnsson sa...

Ja vad vore livet utan alla dessa synintryck..ganska tråkigt..ha det..Maria

Unknown sa...

Vakre bilder!

Ønsker deg god helg ;-)

AnnaKK sa...

Mmmm, vilka fina foton!! :-) Den första är toppen med det låga perspektivet - och föralldel med Ferlins ord också! :-D (Och därav komma uttrycket "ett ord på vägen"!?)

Unknown sa...

Fint inlägg med bra bilder och fin text, som blir till ett bra slut på lördagskvällen.
Ha en ny fin vecka! /SA