31 augusti 2011

Hoppa han från tallegren....

Igår hos MIMMI så fick jag syn på nåt litet brunt som rörde sig försiktigt fram emot altanen (där Mimmi stod och matade fåglar)
Det var ju ekorren (som de döpt till Miss Daisy, alltså Mimmi och hennes man har döpt den, inte fåglarna. Inga syftningsfel vill jag ha ;) 
 Den var lite törstig:
 Sen skuttade den tillbaka till trädet där det finns diverse godsaker. Och andra mer irriterande saker också, som små näbbiga (hihi) fåglar!


Vem som helst kan väl bli trött när nån ska tjattra hela tiden när man ska äta!


För övrigt är det väldigt fint väder här just nu. I förmiddags var jag ute i skogen och nedlade tre stolpar tillsammans med Sofie och Carina (som inte finns varken på fb eller i bloggvärlden, men väl i verkliga livet och det är det viktigaste!!)

10 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

kjekt å ha en slik dyrehage å kunne besøke.

Maria Thorbjörnsson sa...

Nu blir jag så jäkla avis..varför bor vi så långt ifrån varandra..skulle vilja varit med dej och Mimmi..handmata fåglar..ekorrar till både höger och vänster..helt underbart..ha det..Maria

mammakero sa...

Jättemysiga bilder på Korre! Underbara bilder på fåglarna som blir matade av er båda.

soffie sa...

härlig tur i skogen med er,på söndag ska jag ta den där för****de stolpen på åkern som jag har kvar sen har jag dem alla:) ååå vilken sötis du träffade där:) kramen

Mimmi sa...

Visst är hon söt vår lilla Miss Daisy :)
Härliga bilder på vår lilla raring.
Så ni fick lite stolpar idag :)
tur att det var fint väder under dagen och att det först började att åska och regna sent på eftermiddagen :)
kramizz :)

södermorgon sa...

Vilket paradis! "Tama fåglar" och snart en ekorre som flyttar in.
Jag är jättenyfiken på vad som dyker upp nästa gång, en grävling kanske?

Lycka till på stolpjakten i de värmländska skogarna!

Ann Catrine sa...

Ifjol såg jag hur många ekorrar
som helst.
I år inte en endaste...
Har funderat ver vad som hänt!

Listiga rackare de där ;-)

Ha den allra bästa dagen!

Kram

Susanne sa...

Härliga bilder... vill också ha trädgården full av en massa tama djur.

Svar: Costa Brava låter härligt, jag åker inte förrän i maj så jag får längta länge :-)

AnnaKK sa...

Och sen när Mimmi och hennes man ska börja ta inträde till djurparke,n så är ju du som klippt och skuren för att sitta i biljettluckan. :-D

Åh, vad jag började sakna "mina" ekorrar nu. De har inte synts till på jättelänge, och lär väl inte göra det heller så länge det finns hasselnötter och ekollon i skogen. <:-)

Herr Nilssons Fru sa...

En mysig korre....underbara små djur.

Kramiz anki