30 augusti 2011

Och flyger i lufta dä gör di som skam...

Lite fågelbilder från MIMMIS fågelmatningsstation får det bli idag:  
 Jag pratade med henne om min kamera, hennes make påstod att det skulle finnas ett litet uttag på den där en fjärrkontroll skulle passa. Jag kollade. Nej. Kollade igen. Nej, nej och åter nej. Jo, jo och åter jo, sa han. Hm. Då kom vi fram till att det var lika bra att vi träffades och gjorde upp i en duell i skymningen redde ut saken som civiliserade människor. Sagt och gjort, jag tog bussen dit och blev lovad att få mata fåglar också! 
 Men här är det Mimmi som matar...jag fotar. På hennes blogg är det tvärtom ;)
 Dom kan prata också!! Ja, fåglarna alltså. Att Mimmi och maken kan prata vet jag redan.

Fram eller baksida på talgoxen? Det är inte alltid lätt att se skillnad.
Och hur gick det då med kameran undrar ni förstås! Jo.......

...jag hade naturligtvis rätt!! Det FANNS inget sånt uttag på min. Det var en annan modell som han hade sett det på. Det satt hårt inne, men han medgav till slut att det var så ;)

Jag fick även den stora äran att se deras ekorre, men det får bli i ett annat inlägg :D 

6 kommentarer:

soffie sa...

visst är det mysigt att de blir så himla tama ,mina föräldrar har med talgoxar som äter ur händerna:)

Mimmi sa...

Ha ha . ja det var tur att Talgoxarna ville vara med ;)
Tusen tack för en härlig dag .. jag fick skratta mycket idag.. och även fått lite saker på Ikea också .. tur du nämnde att vi skulle gå dit istället för Maxi:)
Ha en mysig kväll nu och pass på och njut ;)
kramizz :)

Södermorgon sa...

Det måste varit roligt att få mata dom ur händerna, vilda talgoxar!
Ser med spänning framemot ekorrens upptåg...

Hadägött på Bellevue.

Ninni sa...

Åhh va mysigt dom äter ur handen=)

Joo då alldeles egna systrar är det, samt systerdotter=)

Ha en fin dag.kram

AnnaKK sa...

Ja, den där tekniken... <:-)

Men det var kul att se dej mata fåglar i Mimmis blogg - och att se Mimmi göra detsamma här. :-D

Och dröj inte längre än nödvändigt med inlägget om ekorren! :-)

Morten Pedersen sa...

Det var noe kjent med disse bildene. Ha en flott dag.