16 augusti 2011

Med mitt mått mätt..

Eftersom Ryanair envisas med att ha rätt snålt tilltagna mått på sina kabinväskor (nej, nu blev det fel, det är ju inte deras kabinväskor, utan min, men deras mått..hmm...) så har jag nu hittat den perfekta jackan: 
Jo, det är sant! Det finns såna här...men jag har ingen. Men jag kanske ska klä på mig en massa lager med kläder... ;)

Min väska är alltså 56x38x19, och Ryanairs mått är max 55x40x20. Själva väskdelen är bara 50cm hög, det är hjulen som gör den högre. Nu är frågan om de är så petiga, eller om man kan chansa. Eller knipsa bort hjulen...för inte tänker jag dra på nån väska så värst långt. Men jag ska inte åka än på ett tag! 

Är det nån som vet om de är superduperpetiga med höjden på väskor?  

5 kommentarer:

söderkväll sa...

2 cm ska de väl kunna blunda för men det finns säkert någon nitisk "flyglisa" som vill få peka finger åt dig!
Köp dig en kappa och sy in fickor så att du får med dig mer grejer och klä dig i fyra lager kläder för det är kallt på planet!
Hur är det med sambons väska...ryggsäck kanske? ;-)

Allt blir säkert bra...

soffie sa...

vet ej hur hårda de är men jag kan mäta min väska så får du låna den om den passar,

sidora sa...

Hej hej!
Fin blogg.
Kolla gärna min och kommentera :)
Jag har många Beauty Tips.
Kram!

Anonym sa...

Hmm försvann min kommentar såg mysjko ut...provar igen.

Var inte orolig har aldrig varit med om att dom mätt kabinväskorna=)
Fast å andra sidan har jag aldrig åkt med Ryanair.

Kramen Ninni

Morten Pedersen sa...

Jeg tror jeg velger SAS.