13 augusti 2011

Gröna bilder!

I Stadsträdgården finns det många fåglar nu. Det är mest ungar tror jag, för de är lite bleka i färgerna. Och så är de väldigt kamoflagefärgade. Och snabba... 
 Här är en lövsångare i alla fall. Tror jag...
 Den tittade förundrat på mig!
 Men satt stilla några sekunder så jag kunde plåta lite :)
 En liten bofink vilar sig på grenen. Det finns riktigt stora gamla träd där och gott om fåglar. Och hökar...jag såg en, men hann inte fota den naturligtvis...
 Blåmesunge!
 Öööhh...lövsångare igen? Jag mörkar med lövsångare på allt jag inte vet vad det är ;)
Samma ställe en millisekund senare! De är snabba de små liven...
Här är det faktiskt en fågel om ni klickar på bilden och kollar noga...

Idag är det riktigt fint väder igen, fast det var kyligt i natt, hua. Och frost har dom varnat för också...buu...

5 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Nydelig å se at det fortsatt er grønt og sommer ute.

Ninni sa...

Ohh såå söta fåglar=)

Jodå jag tror jag såg pippin på sista bilden!!

Ha en fin dag..kram

mammakero sa...

Ååå vilka fina fågelbilder! Jag skrattade gott åt bild nummer 2! Vilket uttryck!
Jadu, vi var ju på klippmys inatt, vi ställde in själva klippmysandet. Det blev middag i uterummet istället, för 8 plusgrader kl 00 var avskräckande.
Att sitta ute på en kall klippa var inte lockande. Ingen ville heller bada...

Jessica sa...

Så fina fågelbilder! Mustig, härlig grönska också... =)

Pytteälgen sa...

En fågel som "lövs to sing" (på bred göteborgska) :P

sv. Balkonglivet är trevligt du, önskar själv att jag hade en balkong ibland ;)

mvh
Pytteälgen