27 augusti 2011

Mer kräftfest!

Ja, hon kommer nog att bli det ikväll...Fast jag lovar att inte äta upp just denna! Eller någon annan heller för den delen, kräftor är inte min grej. Så pilligt, så pilligt...

Här är det just nu väldans varmt. Skönt tycker jag! Igår kväll var det 20 grader ute och vi satt på balkongen och skådade stjärnor (och ev. ufon) Jupiter lyste som vanligt jättestarkt och en och annan stjärna föll. 

"Man kan icke räkna dem alla, sägner och sånt man hör.
Det sägs att en stjärna ska falla var gång en människa dör" 



 Jenny Almsenius igår på Café August innescen. Jisses, vilken tjej! Hon bor i Göteborg, så om ni har möjlighet att gå och lyssna på henne där så gör det! Visor, blues och lite annat. Och en underbar scenpersonlighet! Glad blir man av sånt!  

8 kommentarer:

Mimmi sa...

Stackars kräfta ..den ser lite ledsen ut...
Bra musik och underhållning ..det kan man inte få för mycket av .. nu är hösten här .. nästan .. inte så kallt än .. men det ser inte bra ut .. så vi får se vad som händer idag ..inne ... eller ute :)
kramizz :)

Ninni sa...

En levande kräfta eller hur??

Kräftor som är så gott..men jag tröttnar ganska snabbt som du säger pilligt=)

Ja vilken härlig värme..den får gärna stanna ett tag till.

Kram

Maria Thorbjörnsson sa...

Sorry gillar inte kräftor..kan sträcka mej till en räka emellanåt..men vad jag gillar e din vackra bild på lilla fjunet som håller sej fast på strået..ha det..Maria

AnnaKK sa...

Kräftor ska vara stora - eller iallafall ha jättestora klor. För då kan man nöja sej med att äta dem, och strunta i pillet med det övriga. :-) Och det ska vara dukat med hammare helst, för de där klo-uslingarna kan vara rejält hårda. Såna där speciella kräftknivar har jag aldrig vågat mej på, men det kan gå att bräcka upp dem med en vanlig gaffel... Finns väl inget värre förresten än kräftskivor där de har dukat med plastbestick!? 8-X

Ha det så trevligt!!! :-)

Pialotta sa...

Kräftor som är så gott.. skulle kunna äta upp alla ur paketet :) Mums med rostat bröd till och vitlökssmör :) Vi har haft dimmigt o smockigt och så klibbigt hela denna dag.. inget kul väder precis .. men det är bara att bita i det sura äpplet .. nu är det alldeles strax levande ljus som gäller ju:) Aldrig hört talas om flickan på bilderna, men du har tur som har August så nära dig.. är du alltid där förresten.. har du några förmåner.. kanske mannen jobbar där.. vad vet jag ;) Kram o ha en fin lördagskväll.. sa hon med en ickefungerande Nikonkamera... trallallalla ;)

soffie sa...

gillar inga skaldjur alls ,men det finns ju mycket annat gott man kan äta på en kräftskiva (å dricka) kramen å ha det toppenkul

APAN SATT I GRANEN | tävlar ut träningskläder från Röhnisch sa...

Jag åt kräftor igår, så himla gott.

kaffehörnan sa...

Hej hopp bara Kaffehörnan
Låter nice, då ska jag besöka henne