04 augusti 2011

Bloggvänner och annat

Gårdagen tillbringades till en viss del i Stadsträdgården där jag och bloggvännen Lambergsfrua hade stämt träff! Det är alltid spännande att upptäcka att människor faktiskt finns irl och inte bara som fiktiva skribenter i en blogg. Och så är det roligt att få lära känna  nya bekantskaper. Nåväl, allt gick bra, tiden går fort när man har roligt, sägs det, så tre timmar "flög iväg" där vi satt på en bänk i skuggan och "tjötade". Jag slapp äta glass och hon slapp dricka kaffe, bättre kan man inte ha det ;) Jag hoppas att vi ses igen "på riktigt"! 
Kvällen tillbringades på Café August tillsammans med en annan bloggvän, Sofie (som har blivit en av mina bästa vänner utanför bloggen!) Det var öppen scen där, fem band var det som uppträdde och imponerade gjorde några unga killar från Kristinehamn, Insane, som spelade hårdrock så det stänkte om det! 
 Och sen var det dags att cykla hem då i den ljumma varma sommarkvällen...utan strumpor (och utan vantar!!) 
 Klarälven klockan 22 en augustikväll...
 Ändorna ändarna änderna har gått stått och lagt sig för natten...
 Och det var dimma över Gräsdalen! Inte heeelt lätt att försöka få med den på bild...det var mycket vackrare i verkligheten!
 Men visst ser ni älvorna som dansar i en ring där ute på ängen...

Idag blir det en varm dag med verkar det som. Jag tycker det är skönt för det mesta, men jag vet att alla inte tycker så...en del mår riktigt dåligt, men vädret går ju inte att göra så mycket åt.

"Skynda dig älskade, skynda att älska, dagarna mörkna minut för minut. Tänd våra ljus, det är nära till natten, snart är den blommande sommaren slut..." 

7 kommentarer:

södersommar sa...

Oj så många älvor som dansar...

Trollska kort, ha ännu en go solig dag.

Ninni sa...

Ja visst är det kul att träffa människor i IRL efter man haft bekantskap på bloggar och FB hur länge som helst.

Jag har ju fått äran att träffa flera, bland annat dig då..härligt!

Tänk va mycket trevliga människor jag hade missat om jag inte börjat blogga=)
Ha en fin dag..värmen får gärna stanna ett tag till.
Men igår tyckte jag ärligt att det var lite jobbigt..hihi

Kram kram

Maria Thorbjörnsson sa...

Dimman lockar fram så magiska känslor..vackert..ja som sagt..det gäller att leva i nuet..ha det..Maria

Morten Pedersen sa...

Herlige sommer aktiviteter.

Lambergsfrua sa...

Visst vad det trevligt att mötas IRL. Det får vi göra om vid tillfälle. Det låter som en bra kväll på Café August och fotona från hemfärden är fanatstiska. En lugn och stilla kväll då Klarälven ligger spegelblank och älvorna dansar på ängen - visst ser man dem ;)
Som sagt, det gäller att ta vara på varje minut av det livet har att ge.
Soliga kramar,

♥ Carina ♥ sa...

Magiska kvällsbilder... :)

amaira sa...

Jag älskar din underbara humor!!(Just nu syftar jag på de överstrukna orden)
Det är alltid så roligt att läsa dina texter och se dina bilder.
Visst är internet ett härligt "socialt verktyg", jag kunde aldrig ana att datorn skulle kunna fungera på det viset när PC:n dök upp. Och just nu bor sonen i Florida med sin underbara flickvän - träffat via internet!!