03 augusti 2011

Friidrottsgala!

Igår kväll var jag på Götagalan här på Tingvalla i Karlstad. Jag hade ju vunnit biljetter och eftersom friidrott är skoj (att titta på) så gick jag ju naturligtvis dit. Vädret var inte att klaga på heller..23 grader på kvällen! 
 
Här ovan är min nya kamera med en bärare som ingick i priset! Nä...skoja bara ;) Men skulle jag ha en sån så fick jag ha en bärare!!
 Dom hoppade höjd...
 Och rev, så de fick peta upp pinnen igen i höjden! Det var inte det lättaste...de tappade den ibland, men jag tror inte de fick poängavdrag för det..
 Ååå...hopp!
 Jaaa! Över!
 Snygga skor hade en del i alla fall...Med dragkedja. Inte kardborreband...
 Väldans långa ben är också bra att ha om man ska hoppa höjd! Vann damhöjden gjorde Emma Green Tregaro på 1.92! 
 Carro var också där och eldade upp publiken inför sitt hopp...
 ...hon vann också här med ett hopp på 6.58. Undrar hur långt jag skulle kunna hoppa? 1.50 kanske? I medvind...
 Mystisk funktionär som inte gillade sol! Eller luft...näsduk för munnen också. Hm...
Det är mycket markeringar som tejpas upp på banorna...

Dessa bilder använde jag Nikon P90:n till, jag orkade (som vanligt) inte släpa med systemisen med 18-200mm på...vad jag är lat :D

Sen har vi beställt en resa...till Blanes! På Costa Brava. Där har jag varit en gång för hundra trettiosju år sen! Men det blir inte än, först i slutet av september. Det är nog rätt bra väder där då också. För nån sol-och-bad-resa är det ju inte...även om man kan doppa fötterna i havet! 

10 kommentarer:

Ninni sa...

Hmmmm undrar om funktionären hade bacillskräck=)

Härligt med en resa..ska kolla länken nu..kram

Och bada måste du ju, varmt i havet då!

Fröken M sa...

Va härligt att komma iväg på en resa sådär innan hösten tar vid på riktigt ! Vi åker ju typ samtidigt ( 28 sept till turkiet ) men för vår del blir det bara sol och bad :)

Lambergsfrua sa...

Härliga bilder från Friidrottsgalan! Till en sån där bamsekamera räcker det nog inte med en bärare.Jag skulle behöva en liten golfbil eller nåt sånt =D
Grattis till resan, som ni har beställt. Alltid skönt att komma iväg lite efter vår sommarsäsong. September är ju fortfarande sommar därnere.
Ha det gott!
Kramar!

Ninni sa...

Hahah vilken tur att du INTE har igelkottar på din balkong=)

För då hade man fått börja fundera hur den tog sig dit (fniss)

mammakero sa...

Vilken skum funktionär, helstängt kan man nog kalla det! I värmen dessutom!
Roligt att se dina bilder från friidrotten.
Förresten jag har vinkat i dagarna två åt dej!

AnnaKK sa...

Ser att mitt länktips igår har gett resultat! :-D

Du vinklar det alltid så härligt när du gör "reportage", och vad gör det väl då om bilderna inte är alldeles knivskarpa och man kanske inte riktigt ser vartenda blänk i svettdropparna och så där... Det blir ju så attans BRA ändå - särskilt med din text till! :-)

Mmm, nåt stort evenemang borde man leta upp innan sommaren är slut. Skulle verkligen vara kul att fota i ett sånt sammanhang också. :-)

Ha det fin-fint på August ikväll!

Och när det kommer till resa är det nog ingen idé att jag delger dej ett (coolt) tips jag fick igår... Men hur som - det är tydligen jättebilligt att ta sej en sväng till IS-land nu!? :-D

Mimmi sa...

Vi såg dig där :) på tv .. och de visade dig och två andra till i lite mer än 15 sekunder:) .kan bero på att det var en fri idrottare jämt framför förstås :)
Så gott att åka utomlands sen:)

södervärmediggare sa...

Blanes! Det var inte igår, undra om du kommer att känna igen dig?
Kul blir det säkert med både det ena och det andra!

Morten Pedersen sa...

Vi fikk med oss noen av resultatene i nyhetene i går. Så jeg håpet noen hadde vært innom og knipset litt.

soffie sa...

men guu va roligt med en resa!
skoj att kolla friidrott det gillar jag med:)tack förikväll himla mysigt att ses:)