10 augusti 2011

I skur och ur!

 Regn och rusk. Urväder. I ur och skur heter det ju. Ur är ett gammalt ord som betyder vatten, väta eller regnskyar. (Jämför URin) 

 Häromdagen i skogen hittade jag ett bo! Jag vet inte vem det är som bor där, räv eller grävling kanske? Inte en älg i alla fall ;) Det var en stor naturlig hög som var utgrävd med minst fyra ut (eller in-) gångar! Om jag skulle väntat på lägenhetsinnehavaren hade jag nog fått sitta där till långt efter skymningen och det hade jag ingen lust med. Myggorna däremot tyckte det var trevligt att få sällskap en stund!
Nu har jag suttit och fört över en massa bilder till en extern hårddisk. Minnet tog nämligen slut i C-disken på datorn...hmm...Men nu är det lite ledig plats igen! Det är ju fotona som tar rätt stor plats där... 

10 kommentarer:

Peters bildmagi sa...

Ooo,vilken underbar himmel du lyckats fånga på bild :-)

♥ Carina ♥ sa...

Nu påminde du mig att jag borde verkligen rensa i mitt fotoalbum... men jag tror jag tar det nån regnig dag *host*

södergran sa...

Vilken magisk himmel men oväder får vänta, vem som bor i boet, hm, kan det vara en vätte?
Jag vätttter inte men du kanske vätteeeer?
Skogen ä full av vääääääääsen, såg en liten brun ödla idag, helt ofarlig tror jag eller kanske en förklädd livsfarlig varan...

Ha det gott i din skog med allt som finns där...

soffie sa...

wow vilken himmel men usch va kallt det blev idag brrr.hoppas det blir varmare igen,kram

Mimmi sa...

Det skulle ha varit intressant att veta vem som bodde där .. du kunde väl ha hållit myggorna med sällskap lite längre nu när de tyckte om att ha dig där så vi hade fått reda på vem som bor där ;)
kramizz :)

Lambergsfrua sa...

Hmm, det ser skumt ut. Synd att du inte kunde vara kvar för att hälsa på invånaren, så slapp sitta här och undra =D
Kram,

AnnaKK sa...

Jag hoppas att jag snart får se en alldeles orange soluppgångshimmel!?! :-)

Ännu så länge har jag faktiskt aldrig lyckats fylla en dator helt och hållet med foton, men tack och lov har ju hårddiskarna fått mer och mer minne i minst samma takt som mitt fotande har ökat. Och jag sparar kopior på en extern hårddisk, men den tycks inte heller ha blivit full ännu. Men det är nog inte att tänka på att gå över till att fota allt i RAW förrän man har skaffat fler såna!? <:-)

Go´morron! Ha en fin dag!! :-)

Anonym sa...

PS! Jag vill givetvis också veta vem som bor i hålet - det är minst lika viktigt att reda ut som vem det är som slänger bananskal på tågspåren!!! ;-) Du får vaka där kommande natt!? :-D DS!

/AnnaKK

Maria Thorbjörnsson sa...

Gårdagens väder var ju helt knäppt..tittade jag på framsidan sken solen..och på baksidan var himmelen grå med stora mörka moln..så det var bara till att stanna inne..hålet i marken kommer att bli spännande att följa..för du ska väl dit igen???..ha det..Maria

mammakero sa...

Älskar första bilden, molnen är så dramatiska!