17 augusti 2011

"För det har kommit ett skepp med bananer.."

Ja, då var det ett till då...högen växer och mystiken med den! Han har nog varit på bananavgiftningsklinik, men fick tuppjuck och skrev ut sig själv! In på Ica Maxi och köper en hel låda bananer som han mumsar i sig hemma och går ut och går en gång om dagen med en liten banan som mellanmål! Eller...?  

För övrigt surrade det omkring massor med stooora gröna trollsländor, men med Lilla Blå kommer man inte långt. Eller, jo, den är bra, men inte till att fota flygande trollsländor... 

Idag fick jag min fotobok från Fujidirekt, jag satt och totade ihop en om den öppna scenen på Café August denna sommar. Den blev riktigt fin! Men man kunde ha valt ett mindre format, men allt ser ju så litet ut på datan...

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Hej ,tack för dina fina kommentarer hos mig ,lägger mig som följare av din trevliga blogg ,kramis Nette

Maria Thorbjörnsson sa...

Hej vännen..scrollat i din blogg..blodigel..fy attans..dumpning i skogen..varför e folk så dumma..men den där banandumpningen kan ju reta gallfeber på vem som helst..ha det..Maria

AnnaKK sa...

Du är också verkligen på banan igen med bananskalen! Man kan ju nästan tro att den mystiske läser din blogg, och placerar ut skalen enkom för din (och övriga läsares!) skull!?! :-D

Bildspel ser jag inget, men en animering? :-) Vattnet rör sej - och man nästan hör porlandet också.

En fotobok är en sån där sak som jag ständigt går och funderar på att det skulle vara kul att göra en - och aldrig blir färdig till!? Fast att det ju egentligen är så enkelt! (Fast svårt att välja ut tema till - det är nog det jag stupar på faktiskt!? Kan inte bestämma mej för vad boken/fotona ska handla om... <:-) Fast det är ju en dålig ursäkt, för man kan ju göra många böcker isåfall - för foton till ganska många har jag ju garanterat. Host!) Vad hade du för format, och vilket skulle du rekommendera??? Hur många sidor??

mammakero sa...

Animeringen var rolig att se!
Har ännu inte lyckats göra en bra egen animering, jag fick hjälp båda gångerna...
Bananmystiken tätnar...

Mimmi sa...

Det går att skicka upp bilden via live writer .. då rör den sig utan att man behöver klicka på den :)
Det var väldigt bra gjort i alla fall :)