31 december 2011

The lark in the morning...

Nyårsaftonens morgon 2011, en ensam fågel högst uppe i björken njuter av tystnaden och den uppåtgående solen. Riktigt så här lila var inte himlen, jag hade på vitbalans skugga, då blev det så här.  

Snart fick den sällskap av några till. Vad det är för sort vet jag inte. Sidensvansar är det i alla fall inte, så mycket vet jag. 

Själv avslutar jag detta året med att bli förkyld! Aaagh! Jag har inte varit förkyld på hela året vad jag minns...nåja, förr eller senare blir man det, så är det ju bara. Vi ska bara ha ett par här på middag ikväll, så jag ska nog överleva detta ;) 

Oxfile provencale ska det göras, jag hade ställt den på balkongen för att tina i lugn och ro, men det har ju varit rätt kallt i natt (och är än, -6) så den fick komma in och tina upp i lite kallt vatten i stället...

Och vitlök ska ju vara bra för immunförsvaret, så mina invaderande virus kan vänta sig en hård match ikväll ;)

Jag ska försöka fånga lite raketer på bild ikväll, de borde synas rätt bra härifrån min balkong, men de är nog rätt långt borta, så jag får se hur det går! Vantar på lär det bli i alla fall!!

6 kommentarer:

Ninni sa...

Och här är det maken som blivit förkyld=( Jag har ju varit det ett bra tag, men äntligen är det över=)

Ha en riktigt fin nyårskväll..kram

södernyår sa...

Stackars dig, ahhhtjooooo,
ha en riktigt go nyårafton med din vitlök och ett riktigt spännande 2012 med dina kameror!

Här blir det i lugnan ro, inget större kalas, gott!

i stora drag sa...

Lustigt, även jag vaknade med en trång hals idag, så något är på gång här med.

Hoppas du kryar på dig under dagen, så du kan ut och fota fyrverkerier! Här skulle det visst bli mulet ikväll, så då syns väl inget alls.

Så härliga årskavalkadsbilder du gjort här under! Vackert!

Önskar dig ett Gott Nytt År!
Kram Pia

Lambergsfrua sa...

Attans också! Typiskt att bli förkyld just till en storhelg, men jag hoppas att vitlöken och trevligt umgänge ska bota det värsta.
Önskar dig och din sambo en riktigt trevlig kväll och Gott Nytt År!
Kram,
Lambergsfrua

Mimmi sa...

Men stackars dig .. inte bli sjuk nu ... jag som hade tänkt att du skulle cyklat till Scandic halv tolv i natt ;)Hoppas att du blir bra fort så du kan njuta av det nya året som tydligen skall börja med en massa snö ;)
kramizz :)
ps.. Gott nytt år till dig förstås ;)

Fröken M sa...

jag ville bara kika in och önska dig ett riktigt gott nytt år ! Kram