08 december 2011

När man får oväntat besök

då bjuds det på Gevalia enligt reklamen...men här hemma kör jag med Zoegas kaffe! Vanligt bryggkaffe går utmärkt att pressa i lilla presskannan. Min oäkta hälft vill ha sitt pulverGevalia och då får han det. Te dricker han gärna också, det är jag inte så förtjust i. Det finns jättegoda tesorter nu för tiden (Earl Grey är INTE gott...) men jag har liksom ingen tid att dricka te...

Nu sitter jag och hoppas på att det utlovade snökaoset inte ska bli av här. En del vädersajter visar regn och lite plusgrader och hellre det än snö! Att halka omkring i snömodd är väl ingen (läs jag) förtjust i.

De som vill ha snö vill ju ha den där perfekta vintern med -5 och en decimeter snö. Sådär julkortsfint. Men hur ofta är det det? Nä, snart är det midvinter, då ska man hänga en präst (eller var det häst?) i ett träd och bedja om mildare väder. Tror jag. 

I natt vaknade jag av att någon tittade in genom mitt sovrumsfönster! Ah, det var bara gubben i månen ;) han sken väldigt starkt. På lördag är det förresten månförmörkelse! När månen går upp i nordost på em ska man kolla och se om det går att upptäcka här. Det beror ju en del på vädret också...

9 kommentarer:

Mimmi sa...

Jag sitter och dricker Gevalia Bistro .. som jag har gjort i orden i den pressare :) Och det är JÄTTE GOTT. Nä ingen snö tydligen men regn och storm .. ush.. jag vill ha den perfekte vintern .. så som det var idag :)
Månförmörkelse..hm .. det skall jag kolla efter.. men det är väl mulet som vanligt då antar jag :)
kramizz :)

i stora drag sa...

Märkliga fåglar du har i ditt träd! :)
Jag vill ha den perfekta vintern! Eller i alla fall lite mer vitt på marken istället för detta mörka trista som är nu! :)

Zoegas Skånerost, är det som gäller här, så klart! Bryggt i en helt vanlig Melitta kaffebryggare!
/Pia

AnnaKK sa...

Med den utlovade väderleken kan man nog glömma att få se månförmörkelsen, är jag rädd... Och tydligen ska man passa sej för att se varfåglar, har jag just läst mej till på nätet! 8-X (Läste också nåt om att de är besläktade med törnskatorna, förresten).

Men pingviner i trädtopparna, skulle jag också vilja se! :-D När det händer ska jag öppna servering (med både te och kaffe!) i trädgården, för då lär väl alla inbitna ornitologer i hela Norden strömma hit!? Och kanske några till. Ska se till att det finns Zoegas till dej då. :-)

Maria Thorbjörnsson sa...

Gevaliatjej..har jag alltid varit..ja då får vi väl ha x-tr koll på månen då..precis som vilka gäster man kan få..ha det..Maria

Gunnar sa...

Jag gillar Gevalia bäst. Man borde ju vara lokalpatriot och köpa Löfbergs men Gevalia är godare.
Ja man får hoppas att ovädret inte blir alltför illa.
Månförmörkelse låter intressant. Ska kolla om jag kan

♥ Carina ♥ sa...

Vi har fått snö nu och det är så vackert! Ljust och fint :)
Hoppas det blir klart på lördag då så den syns, månförmörkelsen :)
Kram

soffie sa...

tycker det är fint med snö och kul med, nu kan den komma och stanna tills slutet på februari:) kramen

AnnaKK sa...

Här fick vi regn istället för snö i natt, och det är jag så-å-å tacksam över. :-) Värre att det ska blåsa så infernaliskt... Får vi strömavbrott nu igen kreverar jag!!! (Kan det vara varfåglens fel att det är halvt om halvt storm!? 8-X)

larsfotografier sa...

Förstår att råkan flyger därifrån i panik ...