11 december 2011

Liten promenix

Eftersom solen sken idag och jag har hört att det ska vara nyttigt att få lite solljus även på vintern så sparkade jag mig själv där bak och gick ut. En liten vända. För jag tycker inte det är kul att vara ute på vintern även om det inte finns nån snö. Finns det snö är jag ännu mindre motiverad att gå ut... 

Nåja...här såg jag några som antagligen väntade på ett godståg norrut:

Visst ser det ut som om någon dragit gladpack (varför heter det så förresten, det är ju vanlig sketen plast...) över vattnet? 

Isen har tagit ett järngrepp på de små trädknopparna (eller vad det är). 

Frusen droppe som hänger där i ett limbo. Precis när den tänkte låta sig falla ner till marken till alla de andra små dropparna och bilda en pöl. ZIP! Så slog frosten till och den stelnade på kvisten. Men kanske den blir fri i natt, jag hörde att det skulle bli mildare väder och regn i morgon...

Som sagt - gôtt väder ute att va inne i. Även om det är sol ute...

7 kommentarer:

AnnaKK sa...

Här har vi haft den trevliga kombinationen sol och plusgrader en stund mitt på dagen. Riktigt skönt, och t o m sonen yrade nåt om att det kanske snarare var april än december!? :-D

Äter pingviner bananer, förresten??? Eller låg det inga nya skal på spåren idag? Om inte... Pingviner äter kanske bananskal...? ;-)

Mimmi sa...

Ha ha .. ja ..det skall vara du som skall säga så .. gott att vara inne ;) Det är jätte häftigt med de isdroppar tycker jag .. tänk att de kan hinna frysa till så innan de rallar ner :)
Ja nu skall det bli plus igen ..men regn och hård blåst.. ush.. tur att man tog vara på dagen som var idag :)
kramizz :)

mammakero sa...

Den sista frusna droppen i barr trädet är underbar

i stora drag sa...

Gillar inte heller att vara ute på vintern - utan snö! Med snö så kan det vara lite bättre, i alla fall roligare att fota lite då!
Sol? Ja, det såg vi ingen här igår heller!
Fin den där isdroppen!
/Pia

söderkall sa...

Brrrrrrr, va frusen ja blir av dina foton, bara sista bilden är tinbar....

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Yvonne !

Läste att Du är frusen av Dig. Jodå det har jag läst förr.Tror att jag har kommit in i en frysperiod, spelar ingen roll hur mycket jag än tar på mig så fryser jag.Gå hem och tappa upp ett badkar, hur kan man tappa upp, ska det inte vara ner när man tappar något.Jag är som Du gillar inte att bada heller.
Tar på mig en fiberjacka utanpå fleecetröjan.Hjälper inget.

Något måste vara fel. Men vad.
Blodcirkulationen är urusel, för jag har rökt i många år.Det är det enda svaret jag har.
Iskalla händer får jag här vid datorn, har avklippta fingervantar på mig tills det blivit varma igen.

Fina foton har Du fått till i alla fall.Jag har svårt ta kort ute med mina stela fingrar, Hur gör Du ?

Kram Mi

soffie sa...

så vackra bilder du visar från din promenad, idag har det varit rena skitvädret,blä, kram