29 december 2011

Två skator är mer än fyrtio sidensvansar!

När man får oväntat besök...tar man fram kameran! Sidensvansarna i Bellevuebjörken grupperar sig: 

Men snart har deras förstespanare upptäckt fienden! 

Och då blev det krig...

Bäst för sidensvansfolket att byta plats:

Och sen kom det en långvingad sak och flög över...då blev alla rädda! Vad det var vet jag inte riktigt, en rovfågel tror jag. Ljuset är ju inte så bra mitt på en gråmulen dag. Iso 400 går det att klämma upp Nikonen i, sen blir det grynigt...

3 kommentarer:

mammakero sa...

Den storvingade saken var maffig! Som vanligt ÄÄÄLSKAR jag dina pratbubblebilder! Dessa inget undantag!

AnnaKK sa...

Vad jag gillar ditt fågelskådarträd, alltså - och allt du visar upp som händer i det! :-D

I natt har det snöat några flingor här. Så där så att marken ser florsockerpudrad ut...

Tja, man får väl se positivt på allt som kan hjälpa till att hålla ISO-t på en ogrynig nivå!? :-)

Ha en fin dag!

Gunnar sa...

Häftiga bilder! Skatorna är inte att leka med ens för en stor rovfågel.
Har ännu inte sett några sidensvansar den här vintern.