26 december 2011

Idag är en annan dag. Annandag.

Häromdagen var det lite frostigt ute: 

Men nu har allt återgått till det "normala" tillståndet med 8 plus! Som jag gillar...för det är trevligt att cykla då! Jag cyklade ner till stan en stund förut, sonen och sonhustrun skulle åka hem till Örebro och vi följdes åt en stund på stan. Det var ju rea...men det enda jag köpte var fina julpapper och juletiketter. Jättefina. Jag vill använda dom nu...

Här nedan står en liten grodprins (fick honom i julklapp) och spanar upp mot den ouppnåeliga kungen:

Båda två får vara inne i vinter, men till våren ska de få gå ut på balkongen!

Nedan är en liten julstjärna! Nej...det är min fallskärmsranka som börjar blomma igen. Mycket tacksam blomma det där...

Och sist men inte minst: Rekord i wordfeud...948 poäng på ett ord! Första ordet också...om jag vann? Jodå...det blev hela 1255 poäng till slut...Mimmi var inte glad kan jag lova ;) MEN hon vinner över mig ibland också!! 

6 kommentarer:

mammakero sa...

Första bilden är jättefin!
Har inte någon minsta lilla fläck med snö kvar. Allt försvann dagen innan julafton.
Vilken massa poäng du klippte till med på omvänds! Kul!

Mimmi sa...

NEJ..JAG var inte så glad då ..men samtidigt så tyckte jag ändå att det var kul för jag kom ihåg hur jag blev när jag fick 689 poäng på ett ord.. jag tror det var de poängen.
Din första bild .. woow .. den var bara så himla bra ju :)

kramizz :)

soffie sa...

men du glöömer spela mot mej, jisses va poäng men som sagt jag gillar inte den brickan vill ha den klassiska, fina bilder du visar ,

♥ Carina ♥ sa...

Jösses vilka poäng! Lite svårt att hämta upp det ;)

Det översta bilderna är som vackra vykort :)
Kram och god fortsättning!

AnnaKK sa...

Hej-Hej!

Nu har jag läst ifatt mej här hos dej. :-) Har visst blivit lite slött inte bara med vanliga promenader över julhelgen, utan även med bloggpromenader!? <:-) Ska ta tag i båda dera framöver...

Skulle börjat redan idag, hade jag tänkt, men det blev inte längre promenix än ut till fröautomaten, solskenet och den ljumma temperaturen till trots. Men det var ju kul att kunna ta lite fågelfoton igen - äntligen var det ljust nog för "bara" ISO 500... :-D

söderdimma sa...

958 poäng, du är en makalös TURAPA!

Din blomma livar ju upp för nu är det en aning mörkt ute.
Hur kan den växa, vad vattnar du den med?
Julglögg? :-)

Pust nu är julen till ända, gu va gött!