23 december 2011

Man tager vad man haver del II

 Haver klätt granen dracenan! Till och med en stjärna i toppen har den! Det jag saknar är den där granskogsdoften. Jag borde ha köpt en wunderbaum med "grandoft". Hm..finns det tro? Men, men, jag slipper barr, och har i alla fall nånting att lägga klapparna under. 

Lite närbilder på dekorationer, jag skruvade på närbildslinsen på Sonyn och fotade lite:


Och näst sist men inte minst: Min chokladkotte ala 1956! Intakt med stanniol och allt! 

Men allra sist...ett litet rött paket med vita snööören, som Sven-Ingvars sjöng...
1,8mm och 3200 iso, då blir det så här...

För övrigt är det 8 plusgrader här och rätt blåsigt...och totalt osnöigt! Me like...

7 kommentarer:

södersnöfri sa...

Man tager vad man haver och du tog Dracenan, vilken skapelse!

Kul att du har din chokladkotte a la 1956, undrar hur den smakar?

Imorgon öppnar jag din klapp...spännande, va kan det va?

Maria Thorbjörnsson sa...

Så rätt så rätt..så en riktigt God Jul på dej..Maria

Mimmi sa...

Hm .. vad har du i det paketet .. nu blir man riktig nyfiken..men man kan ju gissa på en bok :)Det såg ju riktigt juligt ut på den blomman :)
Att inte jag hade tänkt på sånt..men man får ju lära sig något nytt varje gång när man kollar på andras bloggar :)
kramizz

Nette Cecilia sa...

Tänk att du har en sådan kotte av choklad sparad ,bra gjort ,blir nostalgisk ,god jul ,nette

Gunnar sa...

Jag skulle nog inte kunna spara en chokladkotte så länge. Undrar hur den skulle smaka nu?

God Jul!

mammakero sa...

Mor min brukar varje år klä sin stora Benjamin Fikus... Hennes färger är lila och silver! Vet inte om hon gör det i år...
God Jul!

Lambergsfrua sa...

Här har vi bara ett stort rött ljus med en vit rosett som juldekorati0n. Tomtar och glitter fick stanna hemma ;)
Varma kramar från oss båda!