04 december 2011

Ingen snö, tralalala....

 Andra advent idag och då kan det ju passa bra att inleda med ett par hyacinter:
Just dessa har blommat ut för länge sen, dock. Jag ska nog köpa några till, för jag gillar doften! 

Frost ute är det inte än (nej, men varför skriver jag så bakvänt...) utan +5, sol och blåsigt. Nu blåser det inte lika mycket som det gjorde igår, då minsann var det halv storm här på dagen. På kvällen skulle jag bort på en liten fest på Herrhagen. Vad göra? Buss är trååååkigt att åka och så får man vänta på byte nere på stan. Äsch, jag cyklar, tänkte jag! Det har ju i alla fall slutat regna! Jag hade en bra medvind dit...och när jag skulle hem några timmar senare blåste det inte mycket alls!

Jag hade även på mig min nya reflexväst (19 kronor på Ikea) och kände mig som en lysande stjärna där jag for fram! Jag ser alldeles för många som inte har en tillstymmelse till cykelljus eller reflexer...
 


Hm...här är det ett ansikte som stelnat i träet. Eller...? 

Ett hjulspår på en åker. Vadan och varthän? Och upphör de inte mitt på åkern, hm...? Kanske är det ett UFO som har startat här, på väg hem till Andromedagalaxen eller nåt... 

Och en bild till på Vittass, Bruno Liljefors hade nog en sån här bild som förlaga nån gång ;) 
"Stående räv vid nedsågade träd" kallar jag den! 

8 kommentarer:

mammakero sa...

Jättefina skogsbilder!
Jag ser oftare folk som cyklar och går helt utan ljus eller reflexer och dessutom oftast helt svartklädda. Undrar varför det blir så?

Mimmi sa...

Det var ju ett stelnat krokodil ansikte.. vilken tur att du fick en bild på en sån ..de är väldiga sällsynta kan jag tala om ..den kanske kom med det ufot som hade lämnat spåret ute på åkern ;)Underbart att vi inte har fullt med snö än .. faktiskt..låter konstigt när det kommer från mig ;)
Vår lilla Vittass. jag tänkte på henne idag .. Hon väntade väl på att vi skulle komma dit nu när solen kom fram :)
kramizz :)

Gunnar sa...

Bra att du har reflexer. Jag har gått ett steg längre i år och köpt små lampor på Clas oLsson som lyser med fast ellr bloinkande sken. En röd och en vit.
Gillar fotot på hjulspåren. Verkligen lite mystiskt.

söderplusgrader sa...

Strongt gjort att cykla hem efter en fest...

Mikkel är för gullig!

AnnaKK sa...

Så fina foton! Särskilt räven!! :-)

Här har ruskvädret fortsatt, och vi har typ nästan fått snö... Det snöregnade ganska kraftigt en stund i förmiddags, men som väl var slutade det igen. Försökte fota eländet, men jag tror inte det fastnade på bild...? (Eller jag har inte kollat - kände redan när jag tog dem att bilderna blev kassa, så jag kanske t o m raderar dem direkt i kameran...).

Nu hoppas jag på en rejäl uppryckning ang vädret i veckan som kommer, för så här kan vi ju bara inte ha det!? 8-X Hm... Och kan ni ha sol så kan väl vi!?! :-D

soffie sa...

vilken härlig dag det blev idag underbart väder jag å Nellie tog oss en skogspromenad. Nellie sa att mamma jag saknar Ditte på våra skogspromenader, hon är så bra på mycket svampar och stolpar och så sa hon,fniss, härligt att ses igår kram

Maria Thorbjörnsson sa...

Först..solbadande räv e ju helt underbar..ja er lycka med denna lilla räv och hennes syskon e ju helt outstanding..ja och vägen till ingenstans fångar mitt hjärta..ha det..Maria

Peters bildmagi sa...

Härliga bilder från naturen....