21 december 2011

Midvinternattens köld är...mild...

Ja, inte är det någon gastkramande köld här precis, runt nollan, och det räcker gott och väl för mig! Snö är det på backen också, något vitt elände som fastnar i cykeldäcken... 

Dan före dan före dan före dopparedan. Ja, så mycket dopp i grytan blir det inte här! Tror inte att det är någon i mitt julsällskap som uppskattar det...blött bröd, blärk!

Men jag haver idag inköpt några hekto färdigskivad julskinka. Färdigskivat vörtbröd. Färdigblandad rödbetssallad och mimosasallad. Hm...nu ska jag ha en efterrätt till jul också. Vad ska jag göra? Chokladpudding? Nä...men jag vet inte vad...

Det får bli några repriser på mina fåglar här:


5 kommentarer:

i stora drag sa...

Ja, varför krångla till saker i onödan, när man kan köpa färdigtskivat/lagat mm?

Visst är fåglar roliga! :)
/Pia

Mimmi sa...

det var mycket färdig lagat :) jag har också inhandlat mycket av sånt..men en skinka köpte vi som vi har gjort i ordning idag..det doftade jul i hela lägenheten.
Det går så bra med repris på dina fåglar ..de är lika bra varje gång :)
kramizz

Maria Thorbjörnsson sa...

Fnissfniss..tänk va bra det e med allt färdigt..nja lite eget blir det också..så från oss i Sennan..God Jul o Gott Nytt år

SÖDERJUL sa...

Till efterrätt...jordgubbar vore väl gott!

Ha en GOd jul!

AnnaKK sa...

Dopp i grytan fanns alltid på bordet vid jul när jag var liten - men jag har nog aldrig ens smakat på det, för det såg ju inte så värst trevligt eller gott ut... <:-)

Nu har jag inhandlat allt som ska finnas på vårt julbord - utom majonäs. Som jag glömde... Hade det inte uppskrivet på inköpslistan, så den var glömd redan innan så att säga. Suck! Men man ska ju kunna göra sin egen majonäs - så jag får nog googla och se om det kan vara en bra lösning på det problemet! Annars blir det faktiskt bara kaviar på ägghalvorna! >:-)

Idag har vi vintersolståndet, va´!? 8-)