01 december 2011

Energitömd...

Aaaah! Jag saknar sommarens dofter! Ute blåser...inte sommarvind precis, utan höststorm. Men hellre det än snöstorm.  
"Sniff, sniff" 


Ikea idag på eftermiddagen tillsammans med systerdotter och de små trollen...kul men nu är mitt stackars hövve en skugga av sitt forna jag om man kan säga så. Jag orkar inte riktigt med små barn...de är intensiva om man säger så. Men söta. 

Så nån riktig bloggork har jag inte heller. Kursen på dagarna suger energi också. Fotograferat har jag inte gjort så mycket heller (därav de gamla fotona ovan) 

Men, men, allt har sin tid, att leva har sin, att blogga har sin, eller vad det heter...

I morgon bibblan iaf! Nya böcker måste inlånas...

5 kommentarer:

soffie sa...

va på bibblan idag å lånade nytt ,tur vi ska träffas på lördag så jag kan pigga upp dej litegrann, kramen

Mimmi sa...

passa på att låna många nu när du åker ner imorgon .. för på lördag .. kan du nog inte cykla i alla fall ..det skall blir orkan .. ja .. nästan .. 14/17 meter så då håller jag mig inne :)
Men kanske vi åker iväg imorgon och ser om Vittass vill komma fram.
Jag längtar också efter sommarens underbara ljuva doftar :)
kramizz :)

Lambergsfrua sa...

Jag förstår dig så innerligt väl. Ljud tröttat enormt, när man har en hörselskada. Små barn är underbara tycker jag, men deras samtalston är hög och gäll och det är jobbigt. Hur gärna man än vill säger huvudet stopp.
Har du dessutom kursen, där du ska koncentrerar dig p vad som sägs, har du i princip uttömt orken redan där.
Se till att du inte blåser bort på våg till eller från bibblan.
Varma kramar,

Peters bildmagi sa...

saknar också sommaren....och något att läsa. Får ta mig till biblioteket imorgon.

Maria Thorbjörnsson sa...

Lukta på blommor..gräva ner sej i bildarkivet..ja man tar till alla knep denna mörka tid..va nu..Mimmi skriver att det ska bli mer storm..vill inte ha mer blåst..men ha det Maria