02 december 2011

"Jag fångade en räv en dag...

 men räven slank ur näven, men lika glad för det är jag, men gladast är nog räven":
En sån sötnos! Jag fick följa med MIMMI och hennes man till deras smultronställe (nu utan smultron...) för solen sken och de ville se om deras lilla Vittass, räven som de har sett där var kvar. Och det var den! 

De ropade på den och så kom den fram med en gång: 

Mimmi matade och pratade! Vittass förstod allt vad hon sa och höll med.  


Hopp:

  
Och det gjorde vi...när solen gick ner blev det rätt kallt...för en halvmåne värmer inte mycket...

Vackert var det i alla fall! Få se hur länge det håller i sig...Jag har fler bilder från dagen, men jag har blivit lite mer firad idag och har nyss satt mig vid datorn, så jag måste gå igenom bilderna mer...det får bli en annan dag! 

10 kommentarer:

Mimmi sa...

Men ojoj .. vilka fina bilder du fick idag.. den sista var otrolig vacker .. att jag gillar dina bilder på Vittass behöver jag nog inte ens skriva ;)
Ja det var en härlig dag där ute .. bara synd att den andra räven inte kom :)
kramizz :)

Nette Cecilia sa...

ser ut som vår hund när den fått korv ,jättefina bilder på räven .trevlig helg ,Nette

Ronnie Isacsson sa...

Vilket underbart djur räven är i dina bilder då den sitter o bara njuter så härligt i solen. Svårt att tro att den ibland kan vara ett bestialiskt rovdjur men sådan är ju naturens lag. Härlig upplevelse , inte många som får uppleva en sådan.

larsfotografier sa...

Ser ut att vara en välmående räv ...

AnnaKK sa...

Man kan inte annat än älska Vittass!!! :-D Roligt att du fick chansen att hänga med och träffa henne - och superhärliga foton fick du ju också! :-)

Känns som om jag inte har sett ett vilt djur på flera veckor eller nåt sånt, fast det är ju en överdrift förstås... Men iallafall! Vädret har inte lockat det minsta till att gå ut med kameran i. Inte ens till fågelbordet... Knappt ens att titta ut genom fönsterna i, faktiskt! :-/

Men tidigt igår morse trodde jag dock att jag hade fått besök av nåt litet lustigt kreatur!? Kanske en igelkott... 8-) Anade nämligen en mörk klump på garageinfarten i skumrasket på morgonkvisten, som såg rätt spännande ut. Men när jag kom fram till den, så visade det sej bara vara en av makens jobbarkängor som tydligen bestämt sej för att inte följa med honom till jobbet den dagen! <:-) (Hade väl trillat ur bilen när han hivade in nåt annat innan han for iväg, misstänker jag).

Ha en mysig lördag!! :-)

Gunnar sa...

Hej

Jag har just kollat på Mimmis bilder.Kul att få se dina foton också på den här halvtama räven.

Önskar dig en fin andra adventshelg!

soffie sa...

häftigt att den kommer så där,fina bilder,

Lambergsfrua sa...

Oj, vilka fina bilder på Vittass! Vilken upplevelse att komma så nära ett vilt djur - även om det här exemplaret blivit lite van vid människor.
Varm kram!

mammakero sa...

Jag som tyckte dina sista rävbilder var underbara...! Dessa är än mer underbara! Vad mysigt att komma en räv så nära!

i stora drag sa...

Såå fina dina två första bilder på räven är!
Riktigt myspys!
/Pia