05 december 2011

Avdelningen okända djur!

 Idag var vi ålagda att fortsätta vårt grupparbete (som handlar om arbetsmiljö) och då passade jag även på att göra en julgrupp: 
(det kan man väl kalla grupparbete?)
Jag har inte skurit ut bokstäverna med lövsåg och inte heller gjort själva korgen, men jag har liksom satt ihop den! Det ska nämligen ätas julbort på Café August ikväll, och detta är en liten present...

Men vad är detta: 

Blärk! En skorpion?! Nja, nästan, tydligen (haver googlat). Dessa kryp kallas klokrypare och finns lite överallt. Denna bodde i mossan jag tog in och dekorerade med (förlåt, lilla kryp...)
 Den sprang baklänges ibland och viftade med sina små klor! Och jag dödade den INTE utan den fick komma ut igen, visserligen inte till sin ursprungliga plats, hoppas den trivs ändå...

Och så har det snöat här för första gången...inte i år, haha, men första gången denna vinter. Det kom inte många flingor och det syns knappt på marken. Tur det, för om snö tycker jag inte! 

Jag håller på att läsa en riktigt otäck bok..Evig natt av Michelle Paver...uuu...jag läste lite igår kväll innan jag skulle sova. Det var ingen bra idé. Läskiga figurer som dyker upp lite här och var på Arktis...och det är inte några isbjörnar eller sälar...själar snarare...

Men jag klarade natten utan mardrömmar, få se hur det går inatt, för jag måste ju läsa lite mer...spännande värre! 

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

Vilken skojig liten krabat! :-) Har ju hört talas om den här sortens skorpioner, men jag har aldrig sett nån.

Och vilket tjusigt "grupparbete" sen då!! Ta det så nätt när du cyklar iväg med det. Eller ska vi hoppas att det har snöat så mycket hos dej nu att ni, OM ni faller, faller mjukt i stora fluffiga snödrivor!? ;-)

Lambergsfrua sa...

Snyggt grupparbete! Kommer att passa fint på Café Augusts julbord bland lax och skinka ;)
Den där skalbaggeskorpionen ser riktigt läskig ut i förstoringen - men samtidigt imponerande...hm... vacker.
Ha en riktigt trevlig julbordskväll!
Kramar,

Mimmi sa...

Woow .. woow .. vilka bilder du har fått på den .. helt otroligt ..de var kanon bra och den ser faktiskt ut som en skorpion.
Jag kan härmed ..meddela dig.. vi har lite snö på backen här .. och det blev så ljust och fint ;)
För ..nu är jag lite trött på att se det becksvarta överallt ..redan innan klockan är fyra :)
kramizz :)

Söderkyla sa...

Ha en riktigt go kväll på August och låt den lille skorpionen följa med...*S*

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !

Kryp,kryp men inte på mig. Tvestjärtar påminner de lite om.De kanske är släkt på något sätt, ska läsa om det senare.

Känner ni varandra alla tre,Mimmi och Sofie och Du i samma stad.Sedan har jag en ny vän och fotograf Peter Sterner, han är väl känd för Er allihopa.

Snart har vi snö här i Södertälje med. Onsdag skulle den komma mot min förtvivlan.Inte mycket jag kan göra åt det.

Ha en fin kväll

Kram Mi

mammakero sa...

Hahaha!! Grupparbete! Du är då rolig!